Microsoft România prezintă Store of the Future
La AI Day, un eveniment dedicat impactului inteligenței artificiale și aplicabilitatea acesteia în mediul de afaceri, cât și în societate, Microsoft România a prezentat soluții diverse cu aplicabilitate concreta cum ar fi Store of the Future, următoarea generație de retail și marketing în cloud.
Store of the Future este o soluție dezvoltată de compania poloneză Synerise cu ajutorul Microsoft Azure, care îmbunătățește experiența clienților, folosind inteligența artificială pentru a analiza datele statistice la nivelul fiecărui client și pentru a spori vânzările și îmbunătăți experiența acestora.
De exemplu, proprietarii magazinelor de bauturi ar putea determina cu ajutorul senzorilor din rafturile magazinelor la ce ora din zi are majoritatea clientilor, ce produse sunt cumparate la ore diferite ale zilei si cum ar putea sa organizeze promotii sau campanii. Folosind senzori de caldura, s-ar putea determina care zone dintr-un mall sau magazin sunt cele mai aglomerate in timpul unei zile. Si totul se poate extinde pana la politia care detecteaza infractiuni, operatorii de fast food care iau comenzi sau medicii care diagnosticheaza pacientii.
Auzim tot mai des despre aplicabilitatea AI in vietile noastre. Desi pare inca un concept greu de inteles, AI este aici si aduce cu sine optimizarea afacerilor, accelerarea inovațiilor și creșterea productivității, adresarea problematicii sărăciei, a dezechilibrelor climatice, crearea de tratamente pentru afecțiuni incurabile astăzi, îmbunătățirea sistemelor educaționale și a modului în care interacționăm și colaborăm unii cu ceilalți.
Microsoft își propune să consolideze înțelegerea asupra aplicabilității inteligenței artificale la nivel național. Conform Eurostat 2018, doar 10,3% dintre întreprinderile românești se folosesc în activitatea lor de cloud computing. Mai mult, indicele economiei și societății digitale (DESI), calculat anul trecut, situează România pe ultimul loc la nivelul Uniunii Europene.