„Perioada Prohibiției”… La chinezi – Despre cum consolele de gaming odinioară interzise vor aduce țării acel profit mult visat
Piața globală a consolelor de gaming valorează în acest moment 50 de miliarde de dolari
Atunci când te confrunți cu o situație nouă, trebuie să te adaptezi. Iar una din acele situații nu a fost prea blândă cu teritoriul Chinei în ceea ce privește consolele de gaming. Vreme de 14 ani, astfel de dispozitive au fost interzise, iar dezvoltatorii de jocuri, precum Tencent și NetEase, au fost forțați să se dedice creării de jocuri destinate singurelor platforme care nu au fost scoase în afara legii la vremea aceea: telefoanele și PC-urile.
În 2014, interdicția a fost ridicată, iar ceea ce inițial se găsea mai degrabă „pe piața neagră” începe să fie disponibil. Desigur, chinezii nu au stat pe gânduri și au început să profite de această oportunitate. De ce? Pentru că piața consolelor de gaming este extrem de valoroasă și oferă o plajă imensă de posibilități.
Consolele de gaming scot un profit de 50 de miliarde de dolari
Sau 49 de miliarde, ca să fim mai specifici. Nume importante precum Nintendo, Sony și Microsoft se bucură de un succes răsunător pe întreg mapamondul, însă procentele actuale nu sunt pe placul dezvoltatorilor chinezi. Specialiștii au observat că, la nivel global, 30% din profiturile de pe piață se datorează consolelor, însă doar 1% a trecut pragul și în China.
Cu alte cuvinte, gaming-ul pe console la chinezi a scos un profit de 1.84 miliarde de dolari în 2020, iar analiștii estimează că acest profit va crește la 2.46 miliarde de dolari în 2025. La polul opus, aceste numere sunt eclipsate de succesul gaming-ului pe PC și pe telefoane, în sensul că numai mobile gaming-ul a reușit să scoată de unul singur 29.2 miliarde de dolari în 2020.
De ce? Pentru că, așa cum spunea un înțelept, mobile gaming is the future. Sau the future is now, old man și altele asemenea. Dar pentru China, vorba aceea, those are rookie numbers în ceea ce privește profitul generat de consolele de jocuri.
Cu alte cuvinte x2, piața globală de console însumează 28% din totalul pieței de jocuri video per total. Ei bine, fix acolo se ascunde și oportunitatea. Odată cu sfârșitul „Prohibiției”, aceste jucării și-au făcut loc și în casele chinezilor, cererile pentru astfel de hardware răsărind ca ciupercile după ploiaie. Asta le va da ocazia dezvoltatorilor locali de a crea jocuri pentru aceste platforme, atât pentru „acasă”, cât și pentru clienții internaționali.
Chiar dacă astfel de console au fost interzise în perioada 2000 – 2014, putem observa o cerere surprinzător de mare în China, la fel cum există o piață și mai dezvoltată în afara țării. Daniel Ahmad, analist în cadrul Niko Partners
China începe să gândească în perspectivă și recuperează teren
Cred că unul din cele mai elocvente exemple (și cel mai recent, de altfel) este Black Myth: Wu Kong, un titlu față de care mi-am mai exprimat interesul și care este dezvoltat de către studioul chinezesc Game Science. Observăm, deci, un interes crescut pentru aceste platforme din partea dezvoltatorilor. Rivalii Tencent și NetEase au fost printre primii care și-au dat seama de posibilitățile oferite de ridicarea interdicției și de caracterul organic al acestui concept.
Poftim încă un exemplu. Recentul Naraka: Bladepoint (NetEase) aduce spiritul battle-royale pe câmpuri de luptă pentru 60 de jucători, iar studioul și-a deschis deja sedii și în Occident (pentru început în Montreal, Canada, apoi în Japonia) și planifică portări pentru console ale lui Naraka și ale proiectelor viitoare.
Piața jocurilor video se modifică, suferă mutații, deschide perspective noi și așteaptă ca cei întreprinzători să culeagă roadele muncii și ale gândirii în perspectivă, Tencent este doar unul din numele care vor acoperi mai multe decât sectorul mobile și PC, așa că cei care dețin console de ultimă generație se pot aștepta la un torent de lansări interesante. Vorba aceea, nu știi de unde sare iepurele. Oare?