CD Projekt RED și-a învățat lecția – Va prezenta jocuri doar atunci când sunt foarte aproape de stadiul final

Chiar și după acest mic-mare fiasco în ceea ce privește Cyberpunk 2077, încă nu mi-am pierdut încrederea în CD Projekt RED. Oamenii știu ce fac (de cele mai multe ori) și nu degeaba The Witcher 3 încă este gateway-ul către universul creat de Sapkowski („look how they massacred my boy”). De aceea, în cadrul unei prezentări, compania a luat niște decizii care schimbă modul în care se desfășoară campania de marketing pentru viitoarele jocuri.
Astfel, cei de la CD Projekt RED au hotărât că vor aștepta până când jocul va fi cât mai aproape de lansare pentru a oferi trailere și gameplay-uri amănunțite. O afirmație onorabilă, ținând seama și de asumarea răspunderii (sau nu ) pentru faptul că polonezii știau de multă vreme că lansarea lui Cyberpunk 2077 va fi un dezastru. Și totuși, mi se pare o decizie înțeleaptă. Da, poate va trebui să aștept mult și bine până să aud de un Witcher 4, dar măcar așa nu voi mai fi lăsat cu buza umflată din cauza prezentărilor mult prea timpurii și mult prea ambițioase pentru binele polonezilor.
CD Projekt RED încearcă să învețe din greșeli
Primul gameplay în detaliu pentru CP 2077, de exemplu, a fost lansat în 2018, CD Projekt RED menționând că au o mulțime de idei și mecanici gata să fie implmenentate, dar nu se știe care va fi rezultatul final. Morala poveștii? „Este riscant să publici astfel de materiale mult prea devreme”. Și n-am spus-o eu, au spus-o fix dezvoltatorii.
Am învățat multe de pe urma campaniilor noastre de marketing și PR pentru Cyberpunk 2077. De acum înainte, aceste strategii vor fi ținute mult mai din scurt. Vom aștepta până când jocul se apropie suficient de mult de lansarea oficială. Abia atunci vom oferi publicului trailere și vom prezenta în detaliu mecanicile și demo-urile. Desigur, asta nu înseamnă că nu vor mai exista mici teasere pentru jocurile noi. Ca să fim mai exacți, vom publica astfel de trailere pentru proiectele early-stage, dar vom lansa campanii de marketing sau showcase-uri atunci când jocul se va afla aproape de stadiul final. CD Projekt RED
În plus, studioul a decis să schimbe și roadmap-urile. În loc să-și rupă capul cu o planificare pe cinci ani, CDPR se va orienta către planuri anuale, adică muncă planificată mai avantajos și mai logic. Între timp, dezvoltatorii încă peticesc Cyberpunk 2077, iar fix-urile incluse de fiecare patch sunt îngrijorător de numeroase. Nu știam că am ajuns să mă joc un open-beta….