GAMINGRSS PaginaDeMediaTECH

Cand industria de gaming incepe sa intreaca limita – Jocurile remasterizate

Le vedem din ce in ce mai des si pare ca vin din toate directiile. Nu este vorba doar de insectele care au inviat odata cu caldura de primavara, ci despre jocurile remasterizate. Aparent, cea mai noua isterie in materie de gaming. Asta ma face insa sa ma intreb: nu e putin prea mult? Despre asta vorbim in acest articol; cum cred eu ca industria jocurilor video incepe sa faca din ceva frumos, inca o vaca de muls bani.

De unde a inceput trendul asta?

Sincer, nu-mi pot aminti care a fost primul dintre jocurile remasterizate pe care am pus mana. O sa vorbesc insa despre Call of Duty: Modern Warfare Remastered, joc aparut pe la finalul anului 2016. Pe atunci, versiunea Remastered a campaniei lui CoD 4 era insa doar o parte din Call of Duty: Infinite Warfare Legacy Edition. Daca ne uitam acum in piata, nu doar ca a aparut si MW2 Campaign Remastered, dar vedem o multime de jocuri remasterizate fie lansate, fie care urmeaza.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered

Avem Resident Evil 2 si 3, avem Crash Bandicoot, Spiro, Final Fantasy. Urmeaza si Crysis si tot rasar zvonuri din toate directiile. Cel mai recent este Mafia si faptul ca dupa doi ani de inactivitate, dezvoltatorii si-au aminit ca au un IP cu un potential financiar foarte mare. Cum ar fi un Mafia II Remastered? Sincer, as fi primul care ar sari pe el, insa este oare un comportament santatos pentru industrie?

Toate lucrurile bune trebuie sa se sfarseasca la un moment dat

Acelasi lucru este valabil si cu jocurile remasterizate. Mi se pare ca deja am ajuns la un punct in care toate studiourile rascolesc prin tolba cu amintiri si incearca sa isi cucereasca inca o data fanii cu aceleasi titluri. Din pacate, multi nu inteleg ca un joc care era super prin 2000, nu va mai fi la fel 20 de ani mai tarziu. Asta am vazut-o cel mai bine in practica in cazul lui Final Fantasy VII Remake. Chiar daca jocul este o doza de nostalgie puternica pentru cei care au jucat si originalul, pentru mine cel putin a fost doar un alt joc japonez; personaje patetice, dialoguri cringe si toate cele. Nu ma identific cu ideile acestuia si nu pot sa apreciez jocul la fel cum l-au apreciat oamenii acum 23 de ani. Iar asta este complet ok deoarece generatiile se schimba. In acelasi mod, nici eu nu pot sa inteleg cultura copiilor ceva mai mici decat mine.

Din pacate dezvoltatorii nu inteleg asta, iar daca o fac, nu le pasa. De ce zic asta? Pentru ca ceea ce a inceput cu remasterizarea unor jocuri fara de moarte precum Resident Evil sau chiar si Call of Duty, a degenerat. Da, nu am nimic impotriva cu readucerea in next-gen de jocuri precum cele mai sus mentionate, insa trebuie facuta cu cap. Acestea mi se par de succes multumita povestilor simple cu subiecte comune pentru mai multe generatii. Ba omori zombi, ba mergi pe campul de lupta; jocuri ca astea au tot fost si tot vor fi mereu.

Jocurile remasterizate trebuie facute cu cap!

Ok, inteleg, refacem jocuri si le lansam; munca poate nu e la fel de multa, subiectele poate inca sunt relevante. Dar cum ar trebui facute? Ma uit spre Crysis spre exemplu; un joc mediocru din orice alt punct de vedere in afara de partea tehnologica. Cand a aparut, aka 2007, Crysis a fost un hit, o bomba care punea in genunchi PC-urile de gaming. Dar lucrurile s-au schimbat si s-a dovedit ca ceea ce atunci parea o reusita tehnologica, a fost doar o greseala de perspectiva. Dezvoltatorii au anticipat gresit evolutia hardware si au optimizat prost jocul. Asa ca, de ce un remake / remaster? Cu ce ma va incalzi asta? Si de ce apare si pe f%#&ng  Ninendo Switch?!

Aici intervine lacomia si dorinta de a face bani cu un minim de efort. Ce credeti ca va fi Crysis Remastered? Va zic eu: aceeasi Marie, cu texturi 4K si poate cateva schimbari la nivel de engine, dar nimic wow. Povestea si asa simpla nu va fi schimbata, locatia va ramane la fel si deja este construita; va fi un proiect de cateva sute de ore, pentru care echipa are deja aproape toate resursele necesare si se va vinde in draci. Deci o victorie pentru corporatie, o pierdere pentru comunitate. De ce ultima parte? Pentru ca o sa rulezi Crysis pe nenorocitul de Switch, d-aia! Se pierde tot farmecul acelui joc si intrebarea „Can you run Crysis?” va fi doar o gluma proasta cand va rula si pe consola portabila de la Nintendo.

Deci?

Initial nu voiam sa mai scriu si partea asta, dar fie. Din punctul meu de vedere, jocurile remasterizate sunt ok dar trebuie sa moara. In toata goana dupa bani a producatorilor si nostalgia jucatorilor, nu facem decat sa omoram bucati din istorie. Istoria acestei industrii care este presarata cu jocuri legendare. Legendele acestora sunt insa alimentate de ceea ce s-a intamplat cand au aparut si sunt de parere ca n-ar trebui dezgropate, deoarece isi pierd valoarea si devin doar alte kitsch-uri ordinare.

Tags

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button
Close
Close