Anti-cheat-ul din Call of Duty face ca hackerii să nu-i poată auzi sau vedea pe ceilalți jucători
Autor: Matei Pană
Odată cu lansarea Call of Duty: Vanguard, dezvoltatorii a început să se folosească de un nou sistem de anti-cheat, numit Ricochet. Prin folosirea acestui nou sistem, peste 50.000 de cheateri au fost banați deja din update-ul Warzone de anul acesta și din multiplayer-ul din Vanguard.
Raven Software s-au gândit până acum la tot felul de moduri creative prin care să-i penalizeze pe cei care trișează. În unele titluri, aceștia au fost grupați în același pool de matchmaking. Mai recent, jucătorii care trișau nu puteau să mai provoace niciun fel de damage playerilor normali. Acum, anti-cheat-ul a ajuns la un alt nivel. După cum a spus și echipa Richochet săptămâna trecută, acum există un nou sistem pentru a combate hackerii.
Nimeni nu-și dorește hackeri în Call of Duty!
Odată ce sistemul prinde un trișor, acesta nu va mai putea să vadă și nici să audă ceilalți playeri, inclusiv sunetul armelor acestora. În același timp, toată lumea din lobby poate să îl vadă, lucru care îl pune într-un dezavantaj atât de mare încât jocul devine de-a dreptul unplayable pentru el, cam cum se simt și playerii normali când sunt luați cu asalt de un hacker. Ce-i corect e corect!
De la apariția Call of Duty: Vanguard și până acum, peste 90.000 de conturi au fost banate pentru hacking. Conform noilor reguli, acești playeri vor avea conturile banate și pentru celelalte titluri Call of Duty, fie ele titluri din trecut sau titluri care vor apărea. Pot spune că într-o lume în care hackerii există peste tot prin jocurile de tip massive multiplayer, nu am decât cuvinte de laudă pentru abordarea dezvoltatorilor, mai ales pentru că aceștia au găsit și alte moduri interesante de a face viața grea hackerilor, în afară de simpla banare a conturilor acestora.