Call of Duty are șanse să nu mai fie lansat anual

Call of Duty este una din cele mai mari și mai profitabile francize din istoria jocurilor video, care vinde anual câte 10 milioane de exemplare, în ciuda faptului că un nou joc din serie e lansat, well, tot anual. Însă odată cu preluarea Activision-Blizzard de către Microsoft, lucrurile sunt pe cale să se schimbe.
Vestea că Microsoft a cumpărat un nume foarte important (și controversat în egală măsură) a făcut furori în industrie. Mulți se așteaptă ca Microsoft să facă ordine în ogradă și să refacă echilibrul francizelor, iar cea mai importantă serie care aproae sigur va fi strigată la catalog este, evident, Call of Duty.
Bobby Kotick a petrecut suficient timp în calitate de CEO al Activision ca să asiste la lansarea unui nou CoD în fiecare an vreme de peste un deceniu, lansări care au rezultat în profituri uriașe dar și în vremuri grele și deosebit de solicitante pentru dezvoltatorii principali ai jocurilor, cum ar fi Infinity Ward și Treyarch.
Call of Duty și revenirea la normalitatea de odinioară?
Din moment ce Microsoft are planuri mari cu Activision-Blizzard iar Kotick se va retrage în curând din funcție, mai-marii Activision iau în calcul o schimbare, aceea de a nu mai scoate pe bandă rulantă câte un Call of Duty în fiecare an. Da, este/era o metodă foarte profitabilă, dar pentru mulți, inclusiv pentru dezvoltatori, era destul de frustrantă.
Activision va lansa Modern Warfare 2 mai devreme pentru a stoarce bani din numele francizei
Angajații companiei discută despre o reorganizare a acestui plan. Cu puțin noroc, spun ei, asta le-ar da ocazia să se mobilizeze pentru alte proiecte Activision și Blizzard și le va ușura workload-ul imens atunci când vine vorba despre Call of Duty. Dar cum rămâne cu variantele pentru console?
Microsoft a specificat faptul că va continua să-și onoreze angajamentele cu privire la noua achiziție, timp în care se va preocupa cu disponibilitatea jocurilor Call of Duty și pe PlayStation. Suna cam dubios și ambiguu, pentru că vorbim despre unul din cele mai mari cazuri de rivalitate din industria jocurilor video: Microsoft versus Sony
Had good calls this week with leaders at Sony. I confirmed our intent to honor all existing agreements upon acquisition of Activision Blizzard and our desire to keep Call of Duty on PlayStation. Sony is an important part of our industry, and we value our relationship.
— Phil Spencer (@XboxP3) January 20, 2022