Apple va începe să comercializeze piese și accesorii pentru utilizatorii care vor să-și repare singuri iPhone-urile și Mac-urile
După ce s-a luptat ani de zile împotriva dreptului consumatorilor de a-și repara singuri dispozitivele, iată că Apple a plecat urechea la cererile nenumărate privind așa-zisa lege self-repair. În vreme ce autoritățile Statelor Unite au început să le ofere cetățenilor acest drept (cu unele excepții), producătorul din California își lansează propriul serviciu de Self Repair, prin care le va oferi clienților piese și accesorii (originale, desigur) pentru iPhone și Mac.
Pentru început, planul celor de la Apple are în vedere vânzarea de componente pentru iPhone 12, iPhone 13 și Mac-urile cu procesoarele M1. Alte părți și accesorii vor deveni disponibile cu timpul, însă deocamdată compania vrea să se concentreze pe cele mai comune și mai căutate componente, cum ar fi camerele, ecranele și bateriile.
Alături de acestea, Apple va include și uneltele necesare și manuale de instrucțiuni care să-i ghideze pe utilizatori. Ce-i drept, încă nu se știe care vor fi prețurile pentru astfel de piese, sau dacă overall vei ieși mai ieftin cu self-repair decât dacă ți-ai duce iPhone-ul sau Mac-ul într-un service autorizat. Chiar și așa, este o reușită importantă și o victorie pentru cei care luptau pentru dreptul de a-și repara singuri produsul.
Programul Self Service Repair va debuta la începutul lui 2022, în Statele Unite. Mai apoi, în decursul anului următor, Apple va începe să extindă disponibilitatea serviciului și în alte țări.