În primele șase săptămâni ale anului 2024, vânzările de iPhone ale Apple în China au înregistrat o scădere importantă față de anul anterior, potrivit firmei de cercetare Counterpoint. Gigantul tehnologic american se confruntă cu o concurență tot mai mare din partea rivalilor interni, cum ar fi Huawei.
Ideile principale din studiul Counterpoint despre iPhone și competitori
- Scăderea vânzărilor de smartphone-uri: Vânzările de unități smartphone în China au scăzut cu 7% de la an la an, în primele șase săptămâni ale anului 2024.
2. Declin semnificativ pentru Apple, OPPO și vivo: Apple, OPPO și vivo au înregistrat scăderi cu două cifre în aceeași perioadă, din cauza concurenței acerbe și a altor factori.
3. Concurența și lipsa inovațiilor majore la iPhone 15: Apple s-a confruntat cu o competiție puternică, în special de la Huawei, și presiuni din partea altor mărci pe segmentul midrange, în timp ce iPhone 15 nu a adus îmbunătățiri semnificative față de modelul anterior.
4. Performanță puternică a Huawei Mate 60: Seria Huawei Mate 60 a fost una dintre puținele excepții, datorită cererii puternice și satisfacției clienților.
5. Perspective de creștere temperate: Încrederea scăzută a consumatorilor și numărul redus de lansări noi de produse sunt așteptate să tempereze creșterea pe termen scurt.
Vânzările de iPhone-uri în China au înregistrat o scădere de 24% față de aceeași perioadă a anului anterior, iar Huawei, principalul competitor pe segmentul smartphone-urilor premium, a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 64%. Aceste date ar putea alimenta temerile privind o încetinire a cererii pentru produsele Apple, a cărei prognoză de venituri pentru trimestrul curent a fost cu 6 miliarde de dolari, sub așteptările Wall Street.
Acțiunile producătorului de iPhone au scăzut cu 2,2% în tranzacțiile premergătoare de marți, 5 martie, și au pierdut aproximativ 10% din valoare de la începutul acestui an, având o performanță sub cea a celorlate companii din sectorul tehnologic din Statele Unite.
Raportul Counterpoint a arătat că ponderea Apple pe piața smartphone-urilor din China a scăzut la 15,7%, plasându-se pe locul al patrulea, comparativ cu locul al doilea în perioada similară a anului trecut, când deținea o cotă de piață de 19%.
Huawei a urcat pe locul al doilea, pe măsură ce cota sa de piață a crescut la 16,5%, de la 9,4% cu un an mai devreme. Piața totală de smartphone-uri din China s-a contractat cu 7%, conform raportului.
„Apple s-a confruntat cu o concurență acerbă la nivel înalt din partea unui Huawei în plină ascensiune, în timp ce era prinsă la mijloc de prețurile agresive ale unor companii precum OPPO, Vivo și Xiaomi”, a declarat Mengmeng Zhang, analist senior la Counterpoint.
Apple a început să subvenționeze anumite modele de iPhone cu până la 1.300 de yuani (180,68 dolari) săptămâna trecută, pe Tmall, principala platformă de vânzări a Alibaba. Compania oferise deja reduceri de până la 500 de yuani pentru iPhone, pe website-ul oficial, luna trecută.