ȘtiriTech&IT

Apple încearcă să convingă utilizatorii iPhone să nu mai folosească acest web browser

Chiar dacă Apple Safari rămâne alegerea preferată de majoritatea posesorilor iPhone, aproximativ 30% dintre utilizatorii rămași au „evadat” din diferite motive în ecosistemul Google. Poate că au folosit în trecut Android, sau pentru că dețin și un PC cu Windows, iar Apple Safari pur și simplu nu se numără printre opțiuni. Așa că rămâne doar Google Chrome.

Exploatând o decizie, ce-i drept controversată din partea Google, Apple încearcă să convingă utilizatorii versiunii Chrome de iOS că browser-ul lor preferat nu este sigur de folosit. Campania încercată acum de Apple a început la scurt timp după ce Google a confirmat că renunță la planul pentru blocarea cookie-urile de tracking din browserul Chrome. Merită amintit că și anul trecut Apple a mai încercat o campanie publicitară centrală pe natura securizată a Safari, sugerând (fără a menționa în mod direct numele rivalului său) că „la concurență nu găsești asta”.

Ce-i drept, faptul că Google deține o afacere foarte profitabilă cu publicitate online este cunoscut pentru toată lumea, la fel și că urmărirea/monetizarea utilizatorilor care folosesc (direct sau indirect) platformele companiei reprezintă un element central al strategiei de business.

Apple compară Safari cu Chrome

Apple susține că Safari este un browser mai sigur care îți protejează confidențialitatea. Mesajul companiei continuă cu listarea principalelor funcții Safari pentru securitate și confidențialitate, care însă lipsesc în Chrome: blocarea cookie-urilor terțe, învățarea automată pentru a se apăra împotriva urmăririi, eliminarea trackerelor unice din adresele URL atunci când navigați în modul Privat și ascunderea navigării de extensiile web.

Susținând angajamentul pentru protejarea confidentialității utilizatorilor, Apple a adăugat în cea mai recentă versiune de iOS 26 o funcție Safari numită ”protecție avansată împotriva urmăririi și amprentării online”, setată de acum în modul „Toată navigarea”. Această setare bifată automat contribuie la mascarea amprentei dispozitivului, îngreunând monitorizarea activității online în scop publicitar și nu numai.

Însă dacă ești deja utilizator Chrome, îți rămân o sumedenie de motive pentru a continua să îl folosești. Cum ar fi integrare cu serviciile Google Docs, Google Sheets și Google Slides, suport pentru sincronizarea fără bătăi de cap a parolelor/bookmark-uri cu laptopuri Windows sau alte dispozitive din ecosistemul Android.

Back to top button