
Denumit iPad Pro ‘Crush’, clipul folosit de Apple pentru promovarea noii serii iPad Pro M4 a stârnit rumoare prin abordarea scandaloasă, bazată pe distrugerea unor obiecte reprezentative pentru ocupațiile, profesiile și pasiunile oamenilor, strivindu-le într-un produs de larg consum numit iPad.
Interpretată de unii critici drept o reprezentare simbolică (și probabil neintenționată din partea Apple) a modului în care cultura axată pe consum a suprimat în mare parte creativitatea autentică, oferind potențialilor artiști în esență același instrument care invită la comoditate și imitație, reclama realizată probabil pe bani este ea însăși un plagiat.
După ce și-au ieșit din starea inițială de stupefacție, internauții au găsit repede sursa inspirației pentru Apple, o veche reclamă comandată de LG și dată pe TV în anul 2008, promovând LG KC910 Renoir. Aceasta era una dintre primele alternative iPhone, lansată atât de timpuriu încât venea cu un sistem de operare proprietar, LG având o anume mândrie în ce privește potențialul său și funcțiile pe care a reușit să le înghesuie într-un dispozitiv de buzunar. Smartphone-ul pre-Android a fost unul dintre primele dispozitive care ofereau facilități precum GPS, Wi-Fi, accelerometru și suport Dolby Audio. Probabil că tot din aroganță, conducerea companiei a dat undă verde producerii unei reclame în care diverse obiecte ușor recunoscibile și chiar prețioase pentru oamenii de rând erau strivite cu o presă hidraulică uriașă, pentru obținerea noului smartphone.
16 ani mai târziu, cineva de la Apple folosește același scenariu și aceeași estetică pentru anunțul de lansare iPad Pro, clipul de promovare având premiera cu ocazia evenimentului „Let Loose”, ținut la scenă deschisă.
”Sunt șocat că Apple, cu bugetul lor publicitar substanțial, aparent a copiat ideea LG din 2008. Ai crede că ar veni cu ceva mai original”, a spus Andy Cheng pe Threads . Iar valul de indignare tinde să se transforme într-un tsunami, multe nume de la Hollywood precum Hugh Grant și Asif Kapadia au criticat noua reclamă iPad Pro acuzând ”distrugerea experienței umane”.
”De ce cineva a crezut că această reclamă este o idee bună”, vedetele de la Hollywood acuzând compania că minimizează munca scriitorilor, a producătorilor, realizatorilor de film și a creatorilor.
Șeful companiei, Tim Cook, care a postat reclama pe X după lansarea noilor iPad-uri, a primit direct o mulțime de mesaje critice de la diverse personalități și nu numai.
După „digerarea” reacțiilor critice neanticipat de puternice, Apple a emis o declarație de presă prezentând scuze oficiale pentru reclama despre care spune că „a ratat ținta”. Compania spune că, în fapt, creativitatea este foarte importantă pentru Apple, ale cărei produse ajută persoanele creative să se exprime. De asemenea, Apple precizează că reclama controversată nu va fi dată pe TV, deși, aceasta rămâne deocamdată activă pe toate canalele de promovare online prin care a fost deja distribuită.