
O nouă știre apărută recent de pe site-ul companiei de consultanță în materie de branding la nivel mondial BrandZ, plasează Apple ca fiind al doilea cel mai valoros brand din lume, Google fiind numele care ocupă podiumul. Clasamentul se bazează pe o combinație a sentimentului clienților și a performanței financiare.
BrandZ utilizează o combinație de date de la Kantar Millward Brown și Bloomberg pentru a atribui „capital de brand” fiecărei companii. Pe primul loc, Google are o valoare a mărcii de 302,06 miliarde de dolari, în creștere cu 23% față de clasamentul de anul trecut. Apple ocupă locul al doilea, cu o valoare a mărcii de 300.59 miliarde dolari, în creștere cu 28% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Atât Apple, cât și Google rămân blocate în aceleași poziții ca anul trecut, în ciuda faptului că Apple a câștigat mai mult în valoarea totală a mărcii.
Între timp, Amazon ajunge pe locul al treilea, cu o valoare de 208 miliarde de dolari, urmată de Microsoft la 201 miliarde de dolari și Tencent la 179 miliarde de dolari, care și încheie lista primelor 5 companii din top.
- Google – 302.06 miliarde dolari
- Apple – 301 miliarde dolari
- Amazon – 208 miliarde dolari
- Microsoft – 201 miliarde dolari
- Tencent – 179 miliarde dolari
- Facebook – 162 miliarde dolari
- Visa – 146 miliarde dolari
- McDonald’s – 126 miliarde dolari
- Alibaba Group – 113 miliarde dolari
- AT&T – 107 miliarde dolari
Interesant este faptul că BrandZ clasează Apple pe primul loc în ceea ce privește activele de brand cu un scor de 164. Acesta, explică firma, reflectă logo-ul unei companii și cât de recunoscută este:
Aceste mărci BrandZ Global Top 50 au avut cele mai mari active individuale. Activele reflectă faptul că modelele, logo-urile și formele, combinate cu culorile distinctive, tind să fie cele mai rapid legate de branduri. Celebrul logo Apple conduce clasamentul cu stilul său unic și direct al brandului. Un activ cu randament mediu are un scor de 100.
Aceste clasamente ar trebui, în general, să fie primite cu o doză de scepticism, deși este interesant să vedem cât de masive sunt brandurile pe care Apple și Google le-au construit – cu un avans de aproape 100 de miliarde de dolari față de următoarea companie de pe locul 3, Amazon.
Raportul complet poate fi consultat în link-ul de mai jos.