HiFi-TVRSS PaginaDeMediaTelefoane

Apple Music aduce muzica lossless și pe Android

Apple Music se bucură de un succes destul de mare chiar și pe platforma rivală, Android. Chiar zilele trecute aplicația a primit o actualizare, însă unii utilizatori au observat că ceva lipsea: accesul la streaming lossless și spatial audio. După update însă, Apple a început să dea drumul încetul cu încetul acestor două opțiuni, chiar dacă acestea nu sunt menționate în ultimul changelog.

Compania a anunțat că aceste opțiuni nu vor veni contra-cost, astfel toți utilizatorii care plătesc pentru Apple Music vor putea să se bucure de muzică la calitate și mai ridicată. Astfel, anumite melodii și albume se vor auzi la fel de curat ca și pe Tidal HiFi sau Amazon Music HD. Și putem spune că s-a ținut de cuvânt pe măsură ce în luna iunie, din ce în ce mai mulți utilizatori au început să asculte muzică la calitate mare. Momentan există o limitare și doar câteva albume sunt încărcate la calitate ridicată, însă Apple își dorește ca în viitor să ofere streaming lossless al întregii sale librării de 75 de milioane de melodii.

Pe ce pot asculta muzică în format lossless cu Apple Music?

Pentru a te bucura de muzică la calitate mai mare vei avea nevoie de aparatură pe măsură. Apple a menționat că pentru a folosi funcția Dolby Spatial Audio vei avea nevoie de o pereche de căști AirPods sau Beats cu chip H1 sau W1, ori de difuzoarele de pe ultimele generații de iPhone, iPad sau Mac. Iar dacă vrei să asculți muzică în format lossless, vei avea neapărată nevoie de boxe compatibile pe fir, întrucât această funcție nu funcționează cu dispozitive wireless.

Am testat în trecut serviciul HiFi de la Tidal și am putut sesiza o diferență pe boxele de acasă, dar pentru utilizare normală cu un set de căști wireless pe drumul spre serviciu sau scenarii asemănătoare, nu este neapărat o investiție care să merite. Însă Apple Music vine cu o propunere diferită și faptul că aceste funcții nu sunt contra-cost mă împing din ce în ce mai mult spre acest serviciu, în defavoarea Spotify, chiar dacă cu cel din urmă tot ascult muzica preferată de la introducerea sa pe piața din România în 2018.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button