Google suplimentează suportul Android 15 pentru experiențe audio la calitate înaltă, sau dynamic audio în limbaj de marketing, intermediate prin conexiuni Bluetooth LE.
Am aflat recent că Microsoft retrage suportul oficial pentru popularul codec AC3, una dintre soluțiile puțin costisitoare pentru adăugarea coloanei audio surround la tot felul de producții de cinema și clipuri video mai „pretențioase”. În schimb, Google pare că merge în direcția opusă, suplimentând capabilitățile Android 15 pentru redare audio la calitate înaltă.
Argument major în favoarea sistemelor audio surround pentru consumatori, sunetul spațial a motivat tot felul de inovații în materie de codecuri, dar ai ales artificii software, menite să redea acele experiențe audio „de cinema”, chiar și atunci când folosești o banală pereche de căști stereo. Problema e că pentru a beneficia de calitatea promisă a fost nevoie să compromiți fie dimensiunea fișierelor care includ respectiva coloana sonoră, sau să cheltuiești foarte mult pe dispozitivele de redare.
Dar dacă ai putea beneficia de toate avantajele unei audiții surround cu un set de căști wireless aproape banal, folosind o conexiune Bluetooth LE care nu pune mare presiune pe autonomia bateriei?
Ei bine, dispozitivele cu Android 15 probabil că vor avea această capabilitate, inclusiv versiunea mai avansată în care poziționarea audio se schimbă în funcție de cum îți întorci capul. Spre exemplu, în timp ce joci cel mai captivant titlu de Android, sau te uiți la un film pe Netflix care oferă spațializare audio.
Noua funcționalitate Android 15 este disponibilă deja pentru încercare, trebuind doar să actualizezi un dispozitiv compatibil la cea mai recentă versiune Android Beta, totodată asigurându-te că și dispozitivul de redare suportă cel mai nou format de redare.
Cert este că Android 15 va avea debutul oficial spre sfârșitul anului. Însă cele mai interesante adiții vor fi cu siguranță rezervate dispozitivelor de nouă generație, fiecare producător având opțiunea să aleagă ce anume ar vrea să promoveze cu propria linie de produse.