AMD devine partenerul oficial al Starfield

AMD a anunțat un parteneriat cu Bethesda și Starfield, ridicând îngrijorări privind posibila excludere a rivalilor din domeniul de upscaling, Nvidia. În mijlocul criticilor pentru blocarea presupusă a competiției în titlurile sponsorizate, această colaborare a condus la speculații că Deep Learning Super Sampling (DLSS) ar putea lipsi din Starfield, lăsând jucătorii dependenți de modderi după lansare.
AMD a evitat să confirme sau să nege acuzațiile privind blocarea rivalilor precum DLSS și XeSS. Acest lucru contrastează cu poziția Nvidia, care a afirmat deschis că nu obstrucționează utilizarea tehnologiilor competitive în niciun fel.
Nvidia sycophants crying about AMD exclusives is hilarious. Nvidia has plagued the industry for years with exclusivity and anti-competitive tactics.
– "the way it's meant to be played" program, Physx, GameWorks, RTX, DLSS2/3, CUDA, Optix, GPP, etc. https://t.co/oH6i3ZoCCO
— AMDGPU (@AMDGPU_) June 27, 2023
Anunțul a atras reacții mixte pe diferite platforme. Subreddit-ul r/Amd, a arătat ostilitate, unii utilizatori referindu-se la lansarea problematică a Jedi: Survivor ca indicator al unei posibile lansări cu probleme a Starfield. Pe de altă parte, r/nvidia a afișat resemnare, recunoscând că, cel mai probabil, va trebui să se bazeze pe modderi pentru a îmbunătăți performanței jocului.
Cu toate acestea, Todd Howard de la Bethesda a confirmat că inginerii din tabăra roșie lucrează la implementarea FidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR2), o versiune îmbunătățită a tehnologiei lor de scalare, în Starfield. Acest lucru permite fiecărui jucător acces la un upscaler funcțional la lansare, spre deosebire de o soluție precum DLSS care este limitată doar la plăci noi Nvidia.
Cu toate acestea, dezbaterea continuă, cu unii jucători susținând că FSR2 este mai puțin eficient decât ultima tehnologie DLSS, ceea ce este adevărat. Totuși, Jack Huynh de la AMD a subliniat în videoclipul de anunț că hardware-ul AMD, care alimentează Xbox Series X/S, va îmbunătăți atât performanța cât și calitatea jocului pentru jucătorii de Xbox și PC.
În ciuda acestui lucru, persistă îngrijorările privind calitatea lansării Starfield, în special în relație cu bug-urile și problemele de performanță pe care Bethesda le-a avut în trecut cu titlurile noi. În plus, există îngrijorări cu privire la impactul implicării AMD asupra graficii jocului, având în vedere capacitățile limitate de ray-tracing ale plăcilor grafice Radeon.