Am primit un raspuns oficial din partea EMAG, dupa articolul de ieri privind (R)evolutia Preturilor!

Dupa articolul de ieri in care am sesizat cresterea artificiala a preturilor, am primit si un raspuns oficial din partea EMAG. L-am atasat mai jos, asa cum este etic si de bun simt, in integralitatea lui, pentru a nu se strecura vreo greseala.
„Referitor la articolul tau publicat ieri iti trimitem urmatoarele explicatii:
Indexarea in Google se face zilnic pentru site-ul eMAG, dar actualizarea nu este imediata si exclusiv din acest motiv apar diferentele
Inainte de inceperea campaniei Revolutia Preturilor, cele doua monitoare se aflau in promotie la preturile semnalate in articolul tau. Practic, pentru Monitor LED Samsung 28’, Wide, Ultra HD, HDMI, Negru U28D590D tu ai gasit la cautarea pe Google pretul din perioada: 12.06-22.06 = 1799.99 lei (promotie), iar pentru Monitor LED Philips 27”, Wide, Full HD, DVI, VGA, HDMI, Negru, 273V5QHAB ai gasit pretul din perioada 05.06-22.06 = 999.999 lei (promotie).
Astazi, 26 iunie, desi promotiile din Revolutia Preturilor s-au incheiat, tu vei gasi in Google tot pretul din campania Revolutia Preturilor. Concret, pentru Samsung – desi la cautarea pe Google apare cu pretul de 1.699,99 lei, cu mentiunea stoc epuizat, daca accesezi link-ul produsul apare ca nemaifacand parte din oferta eMAG. In cazul monitorului Philips, la cautarea pe Google apare pretul de 849,99 lei, insa daca intri pe site acesta este la pretul de 1.149,99 lei, din afara promotiei, intrucat aceasta s-a incheiat.
Iti atasez print screen-uri cu data realizarii lor (astazi), astfel incat sa ai toate informatiile.
Mai jos iti trimit si intreaga lista de campanii in care au fost incluse cele doua produse si cum sunt ele indexate in Google
1. Produsul Monitor LED Samsung 28’, Wide, Ultra HD, HDMI, Negru U28D590D
Pret de baza, in site, fara nicio promotie aplicata: 2599.99 lei
Perioada: 01.06-11.06 = 2599.99 lei
Perioada: 12.06-22.06 = 1799.99 lei (promotie)
Perioada: 23.06-25.06 = 1699.99 lei (promotie Revolutie)
Atasat print screen (Monitor Samsung 25 iunie) cu ce vedea ieri Google, respectiv pretul de vanzare corespunzator acestei zile,= 1699.99 lei.
Anterior perioadei Revolutiei, pana cu o zi inainte (22.06), produsul a fost tot in promotie – dar mai mica, la pretul de 1799.99 lei. Adica ceea ce s-a vazut via cache.
Daca produsul nu este in nicio promotie, Google vede si reda pretul de baza din site al produsului, respectiv 2599.99 lei (pretul la care se vinde fara sa fie aplicata vreo promotie).
In zilele urmatoare, pretul “maturat” de Google poate fi altul decat pretul de vanzare de ieri, din Revolutie (1699.99 lei), corespunzator unei oferte valabila incepand de astazi.
Va reda fie pretul de baza, adica pretul produsului la vanzare, daca nu i s-a aplicat o promotie.
Fie un alt pret, pret de vanzare corespunzator unei promotii activate asupra pretului de baza.
2. Monitor LED Phlips 27”, Wide, Full HD, DVI, VGA, HDMI, Negru, 273V5QHAB
![]()
Pret de baza in site, fara nicio promotie aplicata = 1149.99 lei
Perioada 27.05-04.06 = 1034.99 lei (promotie)
Perioada 05.06-22.06 = 999.999 lei (promotie)
Perioada 23.06-25.06 = 849.99 (promotie Revolutie)
Atasat print screen de ieri (Monitor Philips 25 iunie), cand Google reda pretul din promotia valabila in Revolutie, adica si ieri, respectiv 849.99 lei.
Nu reda pretul de baza, deci, ci pe cel de vanzare in ziua respectiva, conform promotiei aplicate.
Maine, daca va fi valabila o alta oferta, respectiv produsul va avea un alt pret de vanzare, Google va reda spre sfarsitul zilei sau poimaine pretul de vanzare corespunzator ofertei.
Pentru orice alte detalii iti stam la dispozitie.”
In concluzie, Google bata-l vina este buclucas si pus pe sotii, dorind sa afiseze preturi mai vechi sau de pe la alte promotii! Pana la urma mecanismul de indexare Google este vinovat si el trebuie refacut pentru a reflecta adecvat preturile. Din pacate Web.Archive.org nu indexeaza EMAG, asa ca nu putem verifica, iar o baza de date nu este prea greu de editat. Pana la urma, voi sunteti cei care decideti. Asa ca, acum, asteptam pozitia voastra, aflati, ca si noi in postura de „client” in raport cu EMAG. Voi sunteti convinsi de raspunsul EMAG? Si daca DA sau NU, de ce? Asteptam parerile voastre pe pagina de Facebook.