
Suspectate deja de unii cumpărători, practicile de „cartel” al prețurilor folosite de marile companii de retail din România pentru a-și rotunji veniturile au intrat în atenția Consiliului Concurenței, care a decis amendarea companiilor găsite vinovate.
Deși Consiliul Concurenței nu precizează exact despre ce produse este vorba, includerea companiei SEROM (Samsung România) în fruntea listei de „premianți” ne oferă măcar un indiciu.
Potrivit comunicatului oficial ”Consiliul Concurenţei a sancționat companiile SEROM, Dante International S.A., Altex România S.R.L. și Flanco Retail S.A cu 123 milioane lei pentru participarea la o înțelegere anticoncurențială pe piața comercializării televizoarelor și telefoanelor mobile, în perioada 2019-2021.
Amenzile au fost aplicate astfel:
- SEROM 75.441.655 lei
- Dante Internațional 20.311.427 lei
- Altex România 21.376.113 lei
- Flanco Retail 6.223.580 lei
Înțelegerea anticoncurențială a constat în fixarea prețurilor de revânzare a unor produse de către SEROM și fiecare din partenerii săi comerciali, respectiv Altex, Dante și Flanco, îngrădind astfel capacitatea celor trei comercianți cu amănuntul de a-și stabili independent prețurile de revânzare. Astfel, a fost restricționată concurența la nivelul comerțului cu amănuntul, având efect asupra consumatorilor, care au plătit prețuri mai mari pentru anumite tipuri de televizoare și telefoane mobile. Televizoarele și telefoanele mobile reprezintă unele dintre cele mai importante produse electronice și de comunicații.”
Consiliul Concurenței precizează că la baza investigației au stat reclamații trimise în mod anonim prin Platforma Avertizorilor de Concurență, instrument prin intermediul căruia se pot aduce în atenția autorității încălcările Legii concurenţei.
Legea concurenței interzice orice înțelegeri între companii și practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurența pe piața românească, în special cele care stabilesc prețuri de cumpărare sau de vânzare sau orice alte condiții de tranzacționare.