GamingPC

Adio Crysis, bun venit Red Dead Redemption 2 – Vorbim despre noul benchmark al acestei generatii

Can you run RDR2?

Ne mai despart doua zile de lansarea oficiala a lui Red Dead Redemption 2 pe Steam si odata cu aceasta, un boom in numarul de jucatori datorita afinitatii vis-a-vis de platforma de la Valve pe care o au foarte multi oameni. Puteam scrie un review al jocului, dar de asta s-a ocupat deja un fost coleg, iar articolul cu pricina il puteti gasi aici.

Review Red Dead Redemption 2: Haihui prin vestul sălbatic

Ceea ce voi face astazi, este diferit. Voi analiza la rece, cum a evoluat acest joc masiv intr-o luna de la aparitia sa pe PC. O perioada in care a suferit cateva schimbari, imbunatatiri si s-a maturizat pe o platforma foarte neprietenoasa care este PC-ul. Intre timp, s-a dovedit a fi un cosmar cand vine vorba de rulat, iar din acest motiv a fost numit drept noul Crysis cand vine vorba de puterea bruta a unui computer. Ce inseamna asta? Inseamna ca cei 12 ani in care Crysis a tot fost invocat cand venea vorba de un nou build, tocmai s-au incheiat si incepem o noua era. Acestea fiind spuse: „Can you run RDR2?”

De ce PC ai nevoie pentru a rula Red Dead Redemption 2?

Red Dead Redemption 2 a aparut initial in data de 26 Octombrie 2018 si atunci pasea in lumea consolelor, Xbox One X fiind apogeul fidelitatii grafice cand venea vorba de sistemele pe care putea rula acest joc. A trecut un an, iar pe 5 Noiembrie 2019, jocul a poposit si pe PC, iar de aici, a inceput rafala. Dupa ce ne-au momit cu trailere 4K la detalii nemaivazute pana atunci, baietii de la Rockstar Games au facut publice si cerintele de sistem pentru acest monstru de joc.

Red Dead Redemption 2

Tinand cont de istoria recenta de portari a Rockstar Games, adica GTA V, ma asteptam ca RDR2 sa fie un joc usor de rulat pe majoritatea sistemelor, mai ales ca cerintele de sistem recomandate pomeneau de un Ryzen 5 1500X si o placa video GTX 1060 cu 6GB de memorie, adica specificatiile unui sistem mediu de gaming de acum vreo doi ani de zile. Si cat de rau m-am inselat…

Red Dead Redemption 2 s-a dovedit a fi mult mai mult de atat iar in acest moment il gasesc greu de rulat chiar si pe un PC care are un Ryzen 5 3600X, adica un procesor mult mai bun decat cel amintit mai sus si un monstru de procesare grafica care a luat forma unui RTX 2080. Dupa care, NVIDIA a aruncat bomba cu un tabel de recomandari facute de producatorul de placi video, vis-a-vis de solutiile grafice recomandate pentru a rula acest joc la detalii High/Ultra la 60 de cadre pe secunda in diferite rezolutii.

Red Dead Redemption 2

Nu numai ca cerintele de sistem recomandate de Rockstar au fost destul de eronate referitor la placa video, astfel pentru a putea juca la FullHD cu 60FPS la preset High, ai nevoie de un RTX 2060, adica echivalentul unui GTX 1070 care este cu ~30% mai puternic decat un GTX 1060. Nu doar atat, dar testele au fost facute folosind un Intel Core i9-9900K, un procesor din cu totul alta liga comparativ cu Ryzen-ul din prima generatie. Ei bine, poate unii dintre voi ati tinde sa credeti ca NVIDIA face ca de obicei, siretlicuri de marketing si ca in spatele acestor specificatii se ascunde ceva plan malefic de vanzari, insa ati fi surprinsi sa aflati ca nu este chiar asa.

„Atunci, de ce a mai postat Rockstar cerintele?”

Pai, aici intervin eu care m-am jucat cel putin trei ore bune in setarile acestui joc ca sa descopar toate cele si printre primele aspecte care mi-au sarit in ochi, a fost o bara de care puteai trage in stanga si dreapta, iar asta rezulta in ajustarea setarilor grafice in functie de cateva preseturi care vin sub forma unor setari care favorizeaza performanta, ori ofera un balans intre FPS-uri si fidelitate grafica sau iti ofera o experienta cinematica, dar costul in departamentul de cadre pe secunda este prea mare pentru multi oameni.

Red Dead Redemption 2

Dupa ce m-am jucat putin prin setari, am descoperit ca cele mai mari diferente cand vine vorba de framerate le-am vazut atunci cand am umblat la:

  • Reflection Quality – Care ajusteaza cat de bine se vad reflexiile, setare putin cam inutila intr-o lume in care caii nu vin cu vopsea metalizata care sa reflecte zgarie norii de aproape un etaj din orase.
  • Volumetrics Quality – Setare care „modeleaza” figurile geometrice, astfel facand diferenta dintre o sticla rotunda, sau un carton de lapte plin cu bere
  • Global Illumination Quality – Se refera la iluminarea generala a jocului, a modului in care lumina afecteaza mediul. O setare pe care personal n-as lasa-o sub High pentru ca jocul chiar arata mult mai bine datorita luminilor.
  • Shadow Quality – De la sine inteles, aceasta setare se refera la calitatea umbrelor. Daca nu va intereseaza, cea mai mica setare este o varianta ok.
  • Texture Quality – Nu in ultimul rand, diferentiatorul dintre PC si consola: texturile. High sau Ultra sunt singurele variante din punctul meu de vedere, insa Ultra chiar ofera un plus bine-venit pe partea grafica.

Alte setari pe care le regasim sub tab-ul Advanced Settings pe care jucatorii de GTA V il vor recunoaste imediat. De aici, cele mai „grele” de dus pentru PC sunt:

  • MSAA – Nici macar RTX 2080 Ti nu cred ca e destul de puternica ca sa duca aceasta setare.
  • Reflection MSAA – Aceeasi situatie, doar ca pentru reflexii. Da, alea de pe cai 😀

Setarile ramase au un impact mic, sub 2-3%, astfel nu va fi o problema foarte mare daca veti lasa Tree LOD la maxim pentru a avea niste copaci foarte frumos modelati.

De ce e atat de greu de rulat?

Raspunsul acestei intrebari este greu de descris in cuvinte, dar cum o poza face cat o mie de cuvinte, eu o sa va atasez o galerie de imagini capturate in Red Dead Redemption 2 pe PC in timpul testelor. De asemenea, va recomand sa va bucurati de acest joc deoarece poate, foarte bine, sa fie cel mai bun joc din toate timpurile si nu glumesc deloc cand zic asta.

Sunt la al doilea play-trough si pot spune ca in comparatie cu versiunea de PlayStation 4, platforma pe care am jucat initial RDR2, nici nu se compara, iar de aceasta data chiar daca stiu povestea si cum se deruleaza aceasta, ma voi bucura mai mult de activitatile secundare precum side-quest-urile, vanatul si modul in care strabati vestul salbatic in lung si lat.

Marinake

Andrei mă numesc, dar lumea mă cunoaște drept Marinake. Am terminat ceva facultate de publicitate, însă drumurile mele nu au condus niciodată spre acest domeniu... așa că mă aflu aici și acum. După câțiva ani în care am tot migrat de pe o platformă pe alta și mi-am lăsat amprenta, scrisă, peste tot unde am apucat, am poposit la Zona. Scrierile mele includ recenzii de jocuri și hardware, cât și produse lifestyle. Când nu scriu review-uri, mă veți găsi adesea cu o cafea în mână, scriind despre ăle mai noi știri din industria tech și nu numai.

Articole asemanatoare

Back to top button