MORE

Companiile din IT se grăbesc să își alinieze serviciile la normele GDPR

În ultima vreme, ne-am trezit bombardați de tot felul de mesaje de la diverși furnizori de servicii și dezvoltatori de aplicații, care ne invită să revizuim termenii de confidențialitate. Regulamentul European privind Protecția Datelor (GDPR), care va intra în vigoare la 25 mai 2018, a dat de furcă multor companii care s-au văzut nevoite să-și alinieze politicile și serviciile la noile reglementări.

Una dintre aceste organizații este Euroweb România, furnizor de servicii și soluții de telecomunicații, care testează deja mai multe soluții de securitate pentru serviciile sale furnizate prin cloud, astfel încât acestea să fie conforme cu reglementările GDPR.

Reprezentanții companiei estimează că aproape jumătate din firmele românești nu sunt pregătite momentan pentru GDPR.

“Am adoptat soluții de securitate de ultimă oră, urmărind ca măsurile luate să nu aibă un impact asupra prețurilor actuale. Clienții noștri se vor putea bucura de mai multe beneficii, în cadrul aceluiași abonament, însă vizăm și venituri colaterale, prin serviciile de consultanță oferite”, a declarat Nazmi Çağlar Bölük, CEO Euroweb România.

Alinierea la cerințele GDPR aduce cu sine costuri pentru companii – bugetul mediu pentru o firmă cu mai puțin de 50 de angajați este de aproximativ 5000 de Euro. Acesta acoperă auditul de conformitate GDPR, planul de măsuri necesare, dar și echipamentele de securitate informatică (router VPN, soluții antivirus pentru endpoint-uri etc.).

Euroweb este una dintre companiile care furnizează soluții pentru prevenirea accesului neautorizat la date și securizarea infrastructurii IT, venind cu soluții de securitate de ultimă oră (soft/hardware) pe care le pune la dispoziția organizațiilor în cadrul unor abonamente lunare. De asemenea, oferă servicii de auditare a aplicațiilor și a website-urilor privind conformitatea cu GDPR, consultanță și asistență în implementare.

“O companie poate economisi pâna la 15% dacă va opta pentru serviciile EuroWeb în vederea alinierii la condițiile de securitate impuse prin GDPR. Contractarea ca serviciu face ca impactul financiar să fie mai ușor de suportat și să nu afecteze planurile de dezvoltare”, a afirmat Mihai Gropoșilă, Director Comercial Euroweb România.

Regulamentul European privind Protecția Datelor (GDPR) este prima reglementare completă cu privire la protecția datelor emisă în ultimii 20 de ani. Se extinde definiția datelor cu caracter personal prin adăugarea de date care ar putea fi combinate cu alte date ușor accesibile pentru a identifica o persoană. Prin urmare, identificatorii online și de pe dispozitive, ID-urile cookie-urilor, adresele IP și informațiile despre locație sunt considerate date cu caracter personal. Mai mult, datele genetice și biometrice sunt acum clasificate drept date personale „sensibile”.

Operatorii economici trebuie să implementeze măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de securitate pentru protecția acestor date (de exemplu, pseudonimizarea și criptarea datelor, integritatea, disponibilitatea și rezistența sistemelor și serviciilor de prelucrare etc.)

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button