Google continuă să facă eforturi pentru a da impresia că are vreun interes despre modul în care câștigă bani din reclamele de pe Youtube.
Cea mai nouă inițiativă a companiei vizează până și programul Google Preferred, în care puteau fi găsite până acum cele mai populare clipuri de pe Youtube. Aparent, până acum nu prea stătea nimeni de la serviciu să verifice dacă aceste clipuri foarte populare aveau măcar conținut care poate fi monetizat. Pur și simplu erau aprobate din start și activate pentru monetizare. Astfel explicându-se de ce anumite canale, de obicei cele ale televiziunilor din SUA, pot monetiza absolut orice, indiferent dacă încalcă sau nu regulamentul. Asta s-ar putea schimba de acum înainte, deoarece toate clipurile din Google Preferred vor trebui verificate manual de un om înainte ca monetizarea să fie activată. Puteți vedea mai jos o explicație a Google Preferred direct de la Youtube, făcută în cel mai cretin mod cu putință.
Sunt implementate schimbări și pentru utilizatorii de rând care vor să își monetizeze conținutul. Un cont nou va trebui de acum înainte să aibă minim 1000 de abonați pentru a intra în programul Youtube Partner, și va mai trebui să aibă 4000 ore vizionate pe parcursul a 12 luni, nu pur și simplu 10 mii de vizualizări ca până acum. Această măsură va fi aplicată de la sfârșitul lunii februarie retro-activ pentru toate canalele, așa că ar fi bine să vă asigurați că vă încadrați în noile criterii dacă mai vreți monetizare.
Schimbările sunt menite să facă marile companii să revină cu reclame pe Youtube. Va avea success? Greu de spus. Vorbim totuși de companii care n-au nici un stres cu a-și pune reclame pe orice hidoșenie de la televiziune, dar dacă un Youtuber se trezește să facă o tâmpenie, automat toată lumea are de suferit.