Youtube are tendința să facă viața creatorilor de conținut un calvar, în cazul în care nu au în spate o companie de mass-media masivă, sau nu au milioane de abonați în colțul lor. Venitul este în scădere, dialogul cu Youtube devine din ce în ce mai dificil, decizii se iau pe nepusă masă, fără claritate, fără explicații, iar într-o clipită contul la care lucrezi de ani de zile poate să dispară fără o motivație.
Pentru a remedia situația, un grup de cam 23 de mii de oameni s-au strâns la un loc în urmă cu câteva luni pentru a forma un sindicat al Youtuberilor. Inițial, acest sindicat părea să aibă ceva sorți de izbândă, având o întrunire cu Google Germania.
Însă Youtube cel mare a dezvăluit că nu intenționează să negocieze cu sindicatul. Compania a declarat că a explicat măsurile care sunt luate pentru a oferi transparență mai bună și suport mai bun, dar că nu are de gând să ia în considerare cererile sindicatului.
Așa că cei care speră să vadă un viitor în care Youtube nu mai merge de la o adpocalipsă la alta, venitul înjumătățindu-se de la an la an, probabil vor mai avea mult de răbdat până ce sunt luați în serios. Nu de alta, dar Youtube în sine nu generează foarte mult venit pentru Google, iar supărarea marilor companii ce vând publicitate pe serviciu nu este o idee grozavă.