YouTube are mai mulți utilizatori pe televizoare decât pe mobil în SUA

Pentru prima dată în Statele Unite, YouTube are mai mulți utilizatori pe televizoare decât pe dispozitive mobile, semnalând o schimbare importantă în modul în care utilizatorii consumă conținut video. CEO-ul YouTube, Neal Mohan, a anunțat că utilizatorii din SUA urmăresc zilnic peste 1 miliard de ore de conținut YouTube pe toate dispozitivele, iar vizionarea pe televizoare a depășit-o pe cea de pe telefoane și tablete. Tendința reflectă munca YouTube de a optimiza platforma pentru ecrane mari, dar și schimbările în obiceiurile de consum ale utilizatorilor.
În anunțul YouTube nu este specificată exact perioada de timp la care se referă datele privind creșterea numărului de spectatori YouTube pe televizoare comparativ cu dispozitivele mobile în SUA. Cu toate acestea, CEO-ul YouTube, Neal Mohan, a menționat că, în ultimii doi ani, platforma a fost cel mai vizionat serviciu de streaming în SUA, conform datelor Nielsen.
Nu cu multă vreme în urmă, la CES 2025 ne întrebam de ce Samsung și Google puneau atât de mare preț pe integrarea AI și personalizarea televizoarelor. Iar acum avem răspunsul.
Ce a determinat creșterea YouTube pe TV?
În ultimii ani, YouTube a investit în îmbunătățirea experienței pe televizoare. Aplicația YouTube pentru TV a primit o interfață care afișează comentarii și descrieri direct pe ecran, simplificând navigarea în playlist-uri și permițând creatorilor să adauge reacții în timp real.
Un alt factor este integrarea conținutului diversificat în aplicația pentru TV. Pe lângă videoclipurile tradiționale, utilizatorii pot accesa acum și Shorts, podcasturi și transmisiuni live. „Noul televizor nu arată ca vechiul televizor”, spune Mohan, subliniind că televizoarele moderne sunt acum interactive și includ o gamă variată de formate, de la vloguri și sporturi, până la talk-show-uri și filme.
Pentru a îmbunătăți experiența pe televizoare, YouTube a introdus și o funcție care permite utilizatorilor să își sincronizeze telefonul cu televizorul, oferind posibilitatea de a comenta, aprecia videoclipuri sau chiar de a face achiziții direct de pe telefon, în timp ce vizionează conținut pe ecranul mare.
O altă funcție, „Watch With”, permite creatorilor să comenteze și să reacționeze în timp real la evenimente, în stilul comentariilor sportive sau al reacțiilor la premiere de filme și seriale. Această caracteristică a fost testată deja în parteneriat cu NFL și urmează să fie extinsă și pentru alte tipuri de conținut.
Odată cu creșterea numărului de spectatori pe televizoare și numărul abonamentelor YouTube a crescut. YouTube TV are acum peste 8 milioane de abonați, în timp ce serviciile YouTube Premium și YouTube Music au depășit 100 de milioane de utilizatori la nivel global.