CommunityMORERSS PaginaDeMedia

YouTube baga reclame peste creatorii de continut, insa fara sa-i plateasca

Sa compari termenii si conditiile impuse de YouTube cu agreement-ul de la, sa zicem, WinRAR, e ca si cum ai compara un bolid de curse cu o Dacie. Iar creatorii de continut nu primesc vesti prea bune.

Incepand de astazi, YouTube va introduce reclame in videoclipurile creatorilor, insa fara ca acestia sa fie remunerati. Pentru ca YT si-a actualizat termenii si conditiile, iar smecheria ii dezavantajeaza pe creatori.

Daca un creator de continut se afla in Partner Program al YouTube, inseamna ca acesta va beneficia de o parte din profitul obtinut de pe urma reclamelor introduse. Odata intrate in vigoare noile reguli de monetizare, creatorii care nu sunt suficient de „influensari” cat sa faca parte din Partner Program se vor trezi cu reclame infipte in videoclipurile create, fara sa primeasca nici 50 de bani de pe urma lor.

Viata pe YouTube mereu a fost cu dus si intors

Inainte, avalansa de reclame era putin mai blanda. YouTube le introducea mult mai rar, in conditii speciale, precum cazurile in care monetizarea era gestionata de un record label sau de alti parteneri, ca parte a drepturilor de autor. Update-ul afecteaza in mod special creatorii care nu au multi abonati sau multe vizualizari. Astfel, daca al tau canal nu a acumulat in ultimele 12 luni 4000 de watch hours publice si nu ai peste 1000 de abonati, ia-ti adio de la bani si pregateste-te, pentru ca videoclipurile tale vor fi bombardate cu reclame.

Cam asta este strategia YouTube si a partenerului sau, Google. Prin advertising, platforma are castiguri imense, obtinand 5 miliarde de dolar numai in al doilea trimestru din 2020. La randul lor, creatorii de continut au nevoie de aceste parteneriate pentru a-si castiga painea. Se pare ca site-ul va putea introduce mai multe reclame in videoclipuri fara sa fie necesara „randuiala” cu banii.

Masuri destul de ferme, ca pe vremea lui Logan Paul

YouTube confirma, totusi, ca nu vor baga reclame in ceea ce priveste creatorii care, desi nu fac parte din Partner Program, ofera continut cu teme controversate, precum religie, politica, jocuri de noroc si alcool.

Comunitatea YouTube nu a fost foarte incantata cand s-a trezit cu astfel de schimbari. Daca, in 2016-2017, canalele populare aflate in programul de parteneriat au suferit o scadere brusca a castigurilor revenite, noua politica a companiei s-ar putea sa afecteze mult mai mult interactiunea dintre platforma, creatori si audienta.

YouTube nu a detaliat cat de multi creatori vor fi supusi acestor noi conditii, insa a mentionat ca, indiferent de popularitatea canalului si de numarul de abonati, reclamele vor continua sa apara. Inclin sa cred ca cei care doresc sa inceapa de-abia acum sa castige ceva de pe urma YouTube-ului si-au ales un moment foarte inoportun.

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button