Xbox Scorpio este de 4.5 ori mai puternic decat un Xbox One

Din moment ce Xbox Scorpio a fost anuntat, promitand aproape 6TFLOPS de performanta, probabil va intrebati cat exact inseamna asta, comparativ cu generatia existenta.
Phil Spencer, sef al diviziei de Xbox din cadrul Microsoft, a declarat ca aceasta noua consola este de 4.5 ori mai puternica, in comparatie cu Xbox One. Conform spuselor sale, este consola cea mai puternica facuta vreodata… cel putin pana cand va fi anuntat Playstation 4.5K Neo, sau cum se va numi.
Ramane acum o alta intrebare, este suficienta o consola de 4.5 ori mai performanta ca un Xbox One pentru gaming in 4K la 60 de… Herti? Avand in vedere ca pentru a mentine 60 de cadre pe secunda in jocuri precum Halo 5, rezolutia jocului scade aproape la 720p, pare cam putin probabil. 4K la 30 de cadre pe secunda, in schimb, ar fi posibil, cu clasicele scaderi la rezolutii mai mici pentru secventele mai aglomerate.
De mentionat, aceasta estimare este bazata pe un joc lansat in 2015 facut de un studiou care se afla in proprietatea Microsoft si are cunostinte despre hardware mai bune ca oricare alt studiou. Daca ar fi sa compar cu Quantum Break, atunci nu, Xbox Scorpio cu doar 4.5X putere nu are sperante pentru 4K nici macar la 30 de cadre pe secunda.
La urma urmei, 720p este cam o treime din 1080p la numar de pixeli, iar 1080p este un sfert din 4K. Calculand pixelii, pentru a mentine acelasi framerate de 30 de cadre pe secunda in Quantum Break folosind rezolutia de 4K, ar fi nevoie de putere grafica de 9 ori mai multa. Vorbim de un salt de la 900 de mii de pixeli la peste 8 milioane de pixeli.
Si nici aceasta estimare nu este corecta, pentru ca ma refer strict la un joc facut anul acesta, nu unul facut in 2017 sau in 2018. Desigur, pana atunci vor mai putea deslusi optimizari software care sa se foloseasca mai bine de hardware, dar 4K tot pare a fi greu de realizat pe Xbox Scorpio.