GAMINGNEWSRSS PaginaDeMedia

Xbox Scarlett vrea sa fie o consola cu inima de PC

Urmatoarea generatie de console se apropie din ce in ce mai mult de PC

Phil Spencer a sustinut un interviu pentru Gamespot in care a vorbit despre Xbox Scarlett si ce planuri are Microsoft in legatura cu urmatoarea generatie de console.

In cadrul E3 2019 am putut vedea un teaser in care mai multi angajati Microsoft vorbesc despre Xbox Scarlett. Din acest video am aflat ca va avea la baza un procesor bazat pe Zen 2 de la AMD, care se vor ocupa si de partea de grafica cu un chip NAVI special conceput pentru noua consola. De asemenea, stocarea se va face acum pe un SSD, ci nu pe un HDD, ceea ce va diminua simtitor timpii de incarcare.

Ce inseamna insa toate astea? In ce directie ne duce Microsoft cu termeni precum Ray Tracing, rezolutii mari, rate de refresh variabile si multe alte lucruri care pana acum erau sinonime cu gaming-ul pe PC?

Atentia indreptata spre performanta

Din interviul lui Spencer, se pare ca Microsoft a inteles unde a gresit in legatura cu Xbox One: s-au concentrat pe atingerea rezolutiei 4K pentru jocuri si filme, mai mult decat pe experienta de joc in sine. Asadar, Xbox Scarlett va avea ca punct de interes principal, nu neaparat cea mai buna grafica, ci mai de graba jucabilitatea si abilitatatea de a sustine un frame-rate cat mai mare.

„Cred ca zona pe care vrem sa ne concentram atentia odata cu noua generatie este furnizarea unui frame rate stabil si a unei experiente cat mai bune de joc”, a adaugat Spencer. „Ne vom asigura ca jocurile se incarca foarte rapid, ne vom asigura ca jocurile functioneaza la cel mai mare frame rate posibil. Suntem totusi, compania din spatele Windows, asa ca putem vedea cata munca este necesara pentru versiunile de PC si cata treaba au dezvoltatorii. Oamenii iubesc jocurile care merg la 60 de cadre pe secunda, asadar provocarea cea mai mare pentru noi va fi sa putem rula jocuri la acest frame rate la rezolutie 4K.”

Cam asa arata o „platforma de teste” Xbox Scarlett

 

De asemenea, Phil Spencer a mai vorbit si despre backwards compatibility: „Nu glumesc cand spun ca toate lucrurile pe care le-ati cumparat de la noi, fie ele jocurile sau controllere-le pe care le folositi, sunt o prioritate pentru noi si ne dorim sa fie compatibile si cu generatia urmatoare de echipamente.”

Deci, ce concluzie tragem?

Faptul ca Xbox Scarlett va fi o consola puternica nu este un secret pentru nimeni si cu avantajul tehnologiilor precum DirectX12 si Windows, de care se bucura Microsoft, lupta pentru regele urmatoarei generatii de console se anunta deja a fi una apriga.

Lucrul care insa ma pune putin pe ganduri este faptul ca atat Xbox Scarlett, cat si PlayStation 5, cel putin in acest moment, par sa fie mai aproape de PC-uri de gaming din perspectiva dotarilor hardware, cat si a tehnologiilor pe care le pun la bataie ceea ce nu poate sa insemne decat cateva lucruri, destul de evidente de altfel. Nu doar performanta va fi mult mai mare, ci si pretul, ceea ce imi aduce in minte o intrebare simpla: Merita sa dai 1000 de euro pe o consola, cand iti poti face un PC la fel de puternic de aceeasi bani? In conditiile in care, cu un computer faci mult mai multe lucruri decat cu o consola.

 

Marinake

Degustator de Jocuri

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button
Close
Close