Xbox One ar putea primi în curând suport pentru mouse și tastatură
Au trecut peste doi ani de când Phil Spencer a promis că suportul mouse-ului și al tastaturii pentru Xbox One nu este „la ani distanță, ci mai degrabă la câteva luni distanță„. Deși aceasta este o promisiune pe care Microsoft a reiterat-o în anii ce au urmat, până acum, Minecraft este singurul joc de pe platformă cu suport oficial pentru modul preferat de control al gamerului venit de pe PC.
Totuși, pe parcursul ultimului weekend, Windows Central a reușit să pună mâna pe o prezentare Microsoft internă care se presupune că s-a petrecut mai devreme anul acesta, detaliind planurile pentru lansarea iminentă a suportului robust de mouse și tastatură pentru Xbox One.
Prezentarea destinată dezvoltatorilor a sugerat lansarea unui API în aprilie pentru dezvoltatori, înainte de anunțarea oficială a suportului pentru jucători. Totuși, este neclar dacă aceste planuri s-au schimbat de la prezentare sau dacă în continuare Microsoft intenționează să urmeze acest calendar de lansare.
Așa cum a fost anunțat, prezentarea sugerează că orice mouse și tastatură USB compatibile cu Windows, inclusiv cele care utilizează dongle-uri wireless de USB, vor fi în curând pe deplin compatibile cu Xbox One. În timp ce toate titlurile Xbox One ar trebui să suporte în continuare un gamepad standard, conform prezentării, un nou Xbox API va porni de la API-ul pentru mouse din Universal Windows Program pentru a oferi dezvoltatorilor Xbox One informații despre pointer-ul relativ și absolut al mouse-ului și detalii despre clic-uri pentru până la cinci butoane de mouse. Dezvoltatorii vor putea personaliza vizibilitatea și aspectul cursorului mouse-ului în titlurile de pe Xbox One.
Prezentarea Microsoft a abordat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la problemele legate de echilibrul competitiv, care ar putea apărea dacă s-ar permite jucătorilor cu mouse și tastatură să concureze împotriva celor care folosesc un gamepad. În timp ce decizia finală va fi luată de dezvoltatorii individuali, Microsoft pare să încurajeze producătorii de jocuri să monitorizeze prezența mouse-ului și a tastaturii și să folosească aceste informații pentru a stabili regulile de matchmaking online.
Aceasta nu este o idee rea, deoarece experiența anterioară a arătat că jucătorii de la mouse și tastatură au adesea un avantaj distinct față de cei care folosesc controllere analogice. De asemenea, prezentarea sugerează că Microsoft ar putea să caute detectarea și reprimarea unor accesorii fără licență, cum ar fi XIM 4, care convertesc intrările mouse-ului și ale tastaturii în semnale standard de gamepad, ceea ce le oferă utilizatorilor un avantaj neloial față de jucătorii care folosesc un gamepad obișnuit.
Având în vedere declarațiile anterioare ale companiei Microsoft cu privire la suportul mouse-ului și a tastaturii în Xbox One și interesul continuu al jucătorilor în această privință, pare clar că această funcție va fi disponibilă pentru consola Microsoft mai devreme sau mai târziu. Pe baza acestei prezentări scăpate pe net, totuși, există motive să credem că acest lucru se va întâmpla mai devreme.