Fostul șef Sony este de părere că Xbox Game Pass nu este sustenabil

Pe măsură ce serviciile de streaming și ideea de subscripție sunt pe cale să devină o obișnuință regăsită în aproape toate casele, industria de jocuri video se confruntă cu o mică dilemă. Ce fel de abordare ar fi una avantajoasă atât pentru dezvoltatori, cât și pentru utilizatori? A se păstra „tradiția” sau a se adopta în masă Game Pass-ul?
Microsoft s-ar putea situa undeva la mijloc, gigantul fiind perfect conștient de faptul că astfel de Pass-uri sunt viitorul entertainment-ului, iar dovada o face chiar succesul lui Xbox Game Pass. Însă din câte se pare, Sony nu-i împărtășește sentimentul. Jim Ryan a alungat destul de rapid ideea unui serviciu asemănător, adăugat la actualul PlayStation Now. Președintele Sony Interactive Entertainment și-a motivat decizia precizând că un astfel de „game pass” nu este sustenabil.
Mai nou, și fostul CEO al companiei, Shawn Layden, are o părere similară. În cadrul unui interviu pentru GamesIndustry.biz, fostul șef Sony și-a exprimat scepticismul, argumentând că nimeni nu a găsit încă o strategie potrivită pentru serviciile de streaming pe bază de subscripție. Acesta spune că abordările curente eșuează în a-i motiva pe oameni să achiziționeze console de jocuri.
Oamenii nu cumpără console pentru că vor să aibă în case bucăți de plastic și metal. Ei le cumpără pentru că vor să aibă acces la conținutul respectiv. Dacă poți găsi o metodă prin care să le oferi acel conținut fără ca ei să-și mai achiziționeze o cutie, atunci da, serviciile acestea au potențial. Aproape oricine deține aparatura necesară streaming-ului. În mare parte totul depinde de conexiunea la Internet. Iar ei [Xbox] nu au reușit să creeze încă un model care să aibă succes în acest sens. Este foarte greu să pui pe un serviciu de streaming la 10 dolari pe lună un joc dezvoltat pe un buget de 120 de milioane de dolari. Dacă faci calculele, va trebui să ai parte de cel puțin 500 de milioane de abonați ca să te poți gândi măcar la recuperarea investiției. De asta trebuie să faci tot posibilul ca numărul de abonați să crească. Dar dacă ai vândut 250 de milioane de console, cum te aștepți să ajungi la jumătate de miliard de abonați? Cum poți rezolva problema? Nimeni nu a reușit asta încă. Shawn Layden
Xbox Game Pass nu ține cont de „gurile rele”
Evident, în ciuda afirmațiilor fostului șef Sony, Xbox Game Pass este un adevărat succes. Este o unealtă incredibil de profitabilă pentru Microsoft, care și-a dat seama că divizia sa de gaming generează cel mai mult profit. Subscripția lunară le oferă jucătorilor acces la o librărie masivă, majoritatea titlurilor noi devenind disponibile pe Xbox Game Pass exact în ziua lansării.
Într-un fel, tabăra Sony are dreptate cu privire la faptul că nu toți sunt motivați să-și cumpere console. Dar aici este vorba despre două strategii diferite, iar una din ele vizează eliminarea nevoii de a mai deține o consolă. Ghiciți care din cei doi s-a gândit la asta?
Viitorul înseamnă cloud gaming și streaming, iar Microsoft este perfect conștient de asta. Xbox Game Pass poate fi accesat inclusiv pe telefoane, iar compania se gândește să integreze serviciul inclusiv în smart TV-uri. Joac-o p-asta, Sony?