Xbox Game Pass și xCloud sunt la momentul actual printre cele mai profitabile afaceri din industria jocurilor, iar Microsoft a câștigat foarte mult teren pe acest segment în ultimii doi ani. Accesul la o librărie vastă de jocuri și posibilitatea de a le juca în cloud de pe aproape orice dispozitiv este destul de căutat, și tocmai de aceea compania consideră că este momentul să meargă și mai departe cu strategia cloud.
Astfel ia naștere Cloud Gaming Organisation, noua divizie care se va concentra exclusiv pe dezvoltatrea de jocuri cloud-native pentru ecosistemul Xbox. Proiectul va fi condus de Kim Swift, cea care a contribuit la dezvoltarea lui Portal și Left 4 Dead și care acum lucrează ca Senior Director la Xbox Cloud Gaming. Aceasta a susținut o prezentare prin care explică obiectivele principale ale noii divizii.
În mare, este vorba despre parteneriate cu dezvoltatori cunoscuți pentru crearea de titluri cloud-native. Jocurile cu pricina vor stocate doar parțial pe serverele companiei, pentru că unele elemente cum ar fi AI-ul, fizica și iluminarea, vor fi calculate de la distanță, fapt care va reduce din stresul pus pe puterea de procesare a consolelor.
Xbox Cloud Gaming este viziunea ambițioasă pentru un viitor cloud
Cu toate acestea, cloud gaming-ul încă este o tehnologie tânără ce va căpăta mai multă eficiență și putere odată cu trecerea timpului. Practic, soluția asta poate fi comparată cu începuturile modeste ale Netflix, pe vremea când compania încă nu trecuse în faza de serviciu de streaming. Sau te poți gândi și la filmele Star Wars, pentru că George Lucas a preferat să aștepte câteva decenii ca să poată crea primele trei episoade atunci când tehnologia va fi evoluat suficient de mult pentru a-i servi viziunii sale.
Pe vremea când Netflix lua naștere, viteza Internetului nu le putea asigura resursele necesare pentru ca aceștia să poată transmite pachete de date suficient de repede. Pentru că pachetele nu erau transmise rapid, ele nu puteau suporta nici stremaing-ul, deci Netflix a început să expedieze prin poștă pachete fizice sub formă de DVD-uri. Compania a trebuit să aștepte ca tehnologia să avanseze suficient cât să permită atingerea scopurilor sale.
Potrivit Xbox, viitorul cloud gaming-ului se va încadra în trei categorii distincte:
- Ubicuitate: Omniprezența cloud gaming-ului, deci capacitatea de a face streaming de jocuri pe orice dispozitive, indiferent dacă dispozitivul este sau nu capabil să ruleze nativ titlurile respective;
- Cloud AI: Evoluția posibilităților de dezvoltare cu ajutorul utilizării de tehnologii precum machine learning, natural language processing și reinforcement learning. Asta va oferi, de exemplu, NPC-uri mai reale și mai convingătoare, boți QA, filtre de detectare a comportamentelor abuzive din jocuri și elemente redate procedural îmbunătățite;
- Putere și viteză de calcul: Acestea ar putea fi folosite pentru a crește puterea de calcul și de procesare a mai multor elemente din joc, precum distrugeri, animații, randarea graficii și randomizare.