WhatsApp dă asigurări că nu va afișa reclame chiar în ecranul de chat, da nu promite că acestea nu vor apărea în alte secțiuni ale aplicației, cum ar fi, lista de contacte.
Controlat de Meta, WhatsApp pare că pregătește introducerea unei versiuni plătite a serviciului. La fel ca pe Facebook și Instagram, utilizatorii vor avea de ales între experiența free susținută prin reclame și plata unui abonament lunar, pentru a folosi WhatsApp ca și până acum.
Deși oferă chiar și acum anumite extra-uri deblocabile contracost, WhatsApp nu necesită abonament și nu condiționează în niciun fel accesarea funcționalității de bază (ex. mesagerie instant și apeluri de voce sau video). De asemenea, este ultimul serviciu Meta fără reclame. Dar nu pentru mult timp, administratorul WhatsApp confirmând că unele părți ale aplicației ar putea servi pentru plasament de reclame.
Confruntat pe acest subiect, șeful WhatsApp Will Cathcart a vorbit despre viitorul aplicației și modul în care Meta intenționează să-și sporească veniturile obținute de pe urma acestui serviciu. Întrebat despre plasarea reclamelor în aplicație, Cathcart a subliniat că vor fi exceptate elemente de interfață foarte vizibile, cum ar fi inbox-ul pentru mesaje email sau ecranul de chat.
„Nu credem că acesta este modelul potrivit. Oamenii, când își deschid inbox-ul nu vor să vadă publicitate”, a spus acesta.
În schimb, Canalele Publice și zona actualizărilor de Status (echivalent Stories pe WhatsApp) nu vor fi exceptate. Totodată, Cathcart sugerează că ar putea fi introduse și alte opțiuni de monetizare în aplicație cum ar fi taxarea utilizatorilor care vor să se alăture unui anume canal de WhatsApp. Desigur, grosul câștigurilor va ajunge la administratorul canalului respectiv, Meta obținând doar un comision pe tranzacție.
Merită amintit că nu e prima dată când WhatsApp tatonează cu ideea introducerii de reclame în aplicație, platforma testând încă din anul 2018 afișarea de reclame în secțiunea dedicată actualizărilor de Status. Însă planurile au fost amânate după ce experimentul desfășurat la scară redusă a stârnit îngrijorări cu privire la reacțiile exagerat de negative primite din partea utilizatorilor. Între timp, această practică a devenit mult mai răspândită și în rândul platformelor rivale, precum Telegram și X, administratorul WhatsApp aliniindu-se doar cu direcția indicată de piață.