WhatsApp nu va fi invadat de reclame pana la urma
Facebook a renuntat la planurile de a vinde reclame prin intermediul WhatsApp, conform spuselor celor de la Wall Street Journal. Compania a desfiintat echipa care avea ca scos gasirea celor mai bune metode de monetizare pentru WhatsApp si a sters si urmele acestora din codul sursa al aplicatiei. Pentru aceia dintre voi care nu stiau, Facebook a anuntat in 2018 ca va introduce reclame in aplicatia de mesagerie – un fel de story-uri de pe Instagram. Chiar daca in prezent avem aceasta functie in aplicatie (doamne, cat o urasc), aceasta va servi doar in scopuri personale.
Fondatorii WhatsApp au viziuni clare impotriva monetizarii prin intermediul reclamelor, iar in 2012 au postat un articol pe blogul aplicatiei in care au numit reclamele „o insulta la adresa inteligentei tale” si au spus ca ideea lor era sa creeze ceva ce nu este doar „o piata de desfacere pentru reclame”. Ca urmare, Jan Koum a parasit compania in 2018, cu cateva luni inainte ca Facebook sa anunte ca va implementa reclame in Status, chiar daca rapoarte din acea perioada sustin ca reteaua sociala vrea sa faca asta doar din dorinta de a folosi datele personale a utilizatorilor Whatsapp si de a-i slabi encriptia datelor. Brian Acton, celalalt fondator al aplicatiei de mesagerie a parasit compania cu un an inaintea lui Jan Koum si a postat un tweet cu textul #deletefacebook ca urmare a scandalului Cambridge Analytica.
Nu este clar daca Facebook renunta complet la planurile de a introduce reclame in WhatsApp. Wall Street Journal spune ca aceste eforturi inca sunt in desfasurare, iar la un moment dat vom primi reclame in Status. Momentan insa, echipa WhatsApp se va concentra pe imbunatatirea functiilor pentru utilizatorii business. O multime de oameni din tarile in plina dezvoltare folosesc WhatsApp pentru business-urile lor, astfel compania a lansat cateva unelte care sa ii ajute. WhatsApp a lansat un serviciu de custom service dedicat aplicatiei in 2018 si de curand, a lansat abilitatea de a crea cataloage de produse in cadrul WhatsApp.