Warren Spector critica industria jocurilor

Din cand in cand, Warren Spector mai are cate un cuvant aspru de spus despre industria jocurilor, in mare parte pentru ca el a fost unul din oamenii care au creat Deus Ex, iar restul industriei a facut Duke Nukem Forever si Medal of Honor, asa ca mai mereu are dreptate. Acum ca revine la dezvoltarea de jocuri, nu doar ca are cateva cuvinte aspre, dar are de gand sa faca ceva pentru a spala pacatele altor dezvoltatori.
Spector a declarat, intr-un interviu pentru Gamasutra, ca industria n-a facut nici un fel de progres, doar se tot produc variante din ce in ce mai frumoase si mai finisate ale acelorasi jocuri pe care le avem de ani de zile. Iar singurul loc unde chiar se vede vreun fel de noutate este pe segmentul indie.
Aspectul care il supara cel mai mult pe Spector este lipsa oricarui fel de interes in dezvoltarea AI-ului din jocuri in situatii care nu tin de lupte. Chiar daca inamicii devin mai inteligenti si mai capabili sa se descurce in lupte (sau cel putin jocurile triseaza suficient de mult cat sa dea aceasta impresie), in afara luptelor nu prea se vede vreun fel de progres.
In parerea lui Spector, jocurile n-au facut prea multe pentru a oferi personaje mai robuste, cu AI mai bun sau o interactiune mai realista. Nu s-a facut prea mult pe partea de conversatii sau formarea de relatii emotionale.
Totusi, asta nu a fost pentru ca lumea n-a incercat, ci pentru ca marii publisheri nu vor asta. Asa ca atunci cand va infiinta in Austin, Texas, studioul care va lucra la System Shock 3, se va asigura sa aduca la bord cativa din oamenii care au lucrat la imbunatatirea situatiei.
Si daca va intrebati daca nu cumva Spector zice asta doar ca sa isi faca reclama, si ca nu e nimic in neregula cu personajele din jocuri, atunci jucati Ultima Underworld sau Gothic, comparati interactiunea cu personajele cu Skyrim, si apoi spuneti ca a fost vreun fel de progres.