Auto

Unreal Engine va sta la baza sistemelor de infotainment ale mașinilor Volvo

Volvo bate palma cu Epic Games pentru a beneficia de puterea lui Unreal Engine. Producătorul auto suedez menționează că acest parteneriat îi va permite să aducă „grafica fotorealistă” pe computerele de bord ale noilor sale generații de mașini electrice. Iar cu asta se anunță un viitor interesant, pentru că Volvo este doar unul din brand-urile care au anunțat un astfel de parteneriat cu Epic.

Obiectivul pe care se concentrează divizia Volvo – Epic est HMI, adică human-machine interface. Conceptul ăsta se referă la un mod mai interactiv și mai profund prin care șoferii interacționeză cu softul mașinilor electrice. În plus, Epic nu le va oferi dezvoltatorilor drepturile pentru utilizarea lui Unreal Engine, ci vor contribui la crearea unei platforme speciale prin interemediul căreia inginerii vor putea lucra la softuri menite să îmbunătățească HMI-ul. Toate astea vor fi realizate păstrând una dintre caracteristicile care i-au făcut faimoși pe Volvo, și anume siguranța.

Această tehnologie ne oferă capacitatea de a crea elemente vizuale la calitate înaltă și deosebit de responsive, elemente pe care le putem combina cu straturi de informații și să creăm reprezentări realiste atunci când este nevoie. Thomas Stovicek, Volvo Cars

HMI-ul va constitui interfața cu care șoferii interacționează atunci când conduc vehicului și apelează la ajutorul asistentului  inteligent. Ideea asta include aspecte precum informații despre navigare și baterie, dar și modul în care acestea sunt prezentate, adică lumină, culoare, nivelul de distragere al atenției și altele asemenea. În tot contextul ăsta, Unreal Engine ar urma să randeze lucrurile pe care senzorii externi ai mașinilor Volvo – camere, radare și senzori LiDAR- le percep și să le afișeze conducătorilor fără să prea multă intruziune și distragere a atenției.

Volvo vrea să facă saltul la mașinile viitorului

Grafica, maparea și conțintutul afișat vor fi astfel mai realiste și mai immersive, dar suficient de discret cât să nu deranjeze. Iar cu tehnologiile actuale și cu puterea lui Unreal Engine, mașini electrice ca cele produse de Volvo vor deveni niște chestii pe care le vezi în SF-urile speculative scrise în urmă cu câteva zeci de ani. Bunăoară, cei de la Epic au devenit din ce în ce mai atrași de industria auto, în mare parte datorită faptului că mașinile sunt mai ușor de randat cu un grad mare de realism față de subiecții umani.

Volvo si Unreal Engine

Asta și pentru că, de când cu moda sistemelor de infotainment, utilizatorii interacționează tot mai des cu display-uri tactile și rig-uri AR. În plus, motorul grafic al companiei deja are o mulțime de aplicații practice în domenii tot mai diverse, și ca să fie treaba… treabă, Epic a anunțat că va colabora chiar și cu GMC pentru a furniza softuri HMI pentru noul Hummer electric din 2022.

A devenit o industrie foarte atractică pentru noi odată cu implementarea noului hardware pe mașini. Este atractiv și să ne gândim la autovehicul ca la o platformă adițională pe care ar trebui să o luăm în seamă. Heiko Wenczel, Epic Games

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button