Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Volkswagen are in plan 50 de milioane de masini electrice

/
/
/

Volkswagen pregateste mutari agresive pe piata de vehicule electrice, insa asta ar putea duce la pierderea a mii de locuri de munca printre angajatii companiei.

Dupa ce in urma cu ceva timp a facut un pariu mare pe motorina, pariu pe care l-a pierdut, Volkswagen pare sa mearga cu toata viteza inainte catre piata de vehicule electrice. La inceputul acestui an, compania a dezvaluit ca s-a angajat sa cheltuiasca 25 miliarde dolari pe baterii de la un numar de furnizori printre care se numara Samsung si LG Chem. Acum, aceste planuri se pot accelera, daca totul merge bine la o intalnire a consiliului de administratie al companiei care urmeaza sa aiba loc vineri.

Saptamana trecuta, Reuters raporta ca exista o propunere de transformare a doua fabrici germane la productia de vehicule electrice. Una dintre acestea ar construi o masina electrica deocamdata fara nume, cu pret estimat undeva sub 20.000 € iar alta o masina numita I.D. Aero, ambele sub noua arhitectura electrica a Volkswagen Group, numita MEB. O alta fabrica de la Hanovra ar urma sa produca o masina numita I.D. Buzz. Primul dintre noile vehiculele MEB ale Volkswagen va fi I.D., asteptat sa intre in productie la o a treia fabrica din Zwickau la sfarsitul anului 2019.

CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, a declarat publicatiei germane Automobilwoche ca estimarile necesarului de baterii pentru companie se ridica la 50 de miliarde de euro. „Am cumparat baterii pentru 50 de milioane de vehicule”, a declarat el publicatiei. La prima vedere suna ca un numar enorm, dar ar trebui sa fie fezabil tinand cont de numarul mare de modele aflate in plan pentru arhitectura MEB, multe dintre ele vehicule mici si mijlocii.

Cu toate acestea, sedinta consiliului de administratie de vineri nu este o formalitate. Masinile electrice sunt mai putin complexe decat autovehiculele cu ardere interna, iar productia de baterii va fi lasata in grija furnizorilor Volkswagen. In felul acesta, desi scaderea emisiilor toxice este un castig evident, trecerea pe scara larga la productia de vehicule electrice s-ar putea solda cu pierderea a mii de locuri de munca, lucru greu de acceptat de sindicatele care constituie jumatate din consiliul de administratie al companiei.

Sursa

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar