MORE

VivaTech 2023 – Beauty + Tech = Love

VivaTech 2023 L’Oréal

VivaTech este cel mai mare eveniment de tehnologie din Europa care adună la Paris startup -uri, investitori, corporații și reprezentanți media.

La evenimentul de anul acesta, Grupul L’Oréal s-a concentrat pe 4 direcții – frumusețe virtuală, personalizată, incluzivă și durabilă, iar fiecare dintre acestea folosește una sau mai multe tehnologii inovatoare: AI, utilizarea personalizată a datelor sau chiar realitatea virtuală sau augmentată.

Sanda Moșanu, lucrează de 19 ani la L’Oreal. Originară din Chișinău, a făcut Facultatea la București, iar acum este Global Head of Digital Open Innovation L’Oréal.

Aș spune că ideea pe care L’Oreal pune accentul anul acesta la VivaTech este frumusețe pentru toți, dar în același timp pentru fiecare. Totul powered by Beaty Tech, pentru că tehnologia potențează industria de beauty. Digitalul democratizează azi frumusețea, o face accesibilă tuturor. Combinația de beauty și tehnologie de ultimă oră aduce mai mult ca niciodată personalizarea și posibilitatea de a răspunde cât mai multor nevoi și tipologii.

Printre inovațiile pe care le-am testat la standul L’Oréal VivaTech 2023 ne-au atras atenția:

  1. Device-urile de diagnosticare pentru față și păr de la Georgio Armani, La Roche Posay și Kerastase care oferă specialiștilor informații extrem de precise, dar și recomandări de tratamente. Asta nu e rău deloc, pentru că nu mai faci experimente cu tot felul de produse și nu mai spargi nici pușculița. De exemplu, Meta Profiler de la Armani Beauty, mărește imaginea de 10 ori mai mult decât poate ochiul uman și în câteva minute îți dă informații despre textura pielii și de ce tratamente ai nevoie. Dispozitivul folosește 18 LED-uri analitice și 3 moduri de captare pentru a analiza tulburările de pigmentare, calitatea tenului, cât și textura pielii. Un total de 13 markeri sunt analizați în acest fel. Lansarea este planificată în China, Hong Kong și Franța la începutul anului 2024.


2. La VivaTech am mai ridicat din sprâncene și la L’Oreal Brow Magic – 3D shu:brow este un aplicator de mână, care promite un aspect personalizat al sprâncenelor în câteva secunde, pe baza trăsăturilor faciale ale utilizatorului. Folosind tehnologia L’Oréal ModiFace AR, dispozitivul scanează fața și face recomandări înainte de a executa aspectul prin intermediul a 2.400 de duze minuscule și tehnologia de imprimare cu rezoluție de până la 1.200 DPI.

  1. Tot la VivaTech am descoperit inovatii precum Hapta – primul aplicator de machiaj inteligent, portabil, de înaltă precizie, care permite persoanelor cu mobilitate limitată a brațelor să se machieze mai ușor. Dispozitivul se rotește la 360° și oferă o flexibilitate de 180° pentru aplicarea ergonomică a rujului. Se așteaptă să se lanseze în 2024 în Statele Unite, la un preț de 149 USD până la 199 USD.

  1. Water Saver L’Oréal Professionnel este primul cap de duș care folosește tehnologia patentată de fragmentare a apei. Tehnologia constă în presiunea precisă a apei, creând micro-picături cu o viteză crescută. Cifrele lor spun ca in felul acesta un salon economisește până la 70% din apă. Această inovație a fost deja implementată în peste 3.000 de locații din întreaga lume, inclusiv in România.

  1. După parteneriatele L’Oréal cu Ready Player Me, Zepeto și Roblox în ceea ce privește părul și machiajul avatarului, Maybelline New York și-a unit forțele cu Microsoft Teams pentru a crea prima geantă de machiaj digitală pentru conferințe video. Începând cu această vară, pe lângă faptul că își pot schimba fundalul, utilizatorii vor avea posibilitatea de a purta și încerca 12 look-uri de machiaj virtual.

Parte din aceste inovații se datorează echipelor de cercetători care lucrează în laboratoare precum cel pe care grupul L’Oreal l-a amplasat în Aulnay-Sous-Bois, în afara Parisului. Peste 800 de oameni de știință se concentrează pe investigarea pielii și părului pentru a dezvolta  soluții pentru consumator. Testarea pe animale în aceste laboratoare a încetat încă din 1989. Experimentele se fac acum prin metode alternative, una dintre ele fiind reconstrucția pielii prin imprimare 3D pe baza de  materiale biologice.

 

 

 

 

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button