MORE

Viitorul transportului public pe mari distante – Hyperloop One a fost testat ieri

Compania Hyperloop One (redenumita astfel acum doua zile) a demonstrat ieri prototipul tehnologiei de propulsie de mari viteza, ce se spera ca va inlocui trenurile clasice pe anumite rute de mari distante.

Tehnologia Hyperloop a devenit interesanta pentru public cand Elon Musk a publicat un raport de 58 de pagini asupra acesteia in August 2013. De atunci, firma primit doua runde de finantare, ultima in valoare de 80 de milioane de dolari, iar ieri a fost testat prototipul acestei tehnologii in desertul Nevada.

Cu toate ca prototipul a fost afisat in Statele Unite, implementarea efectiva a tehnologiei se asteapta sa se produca initial mai aproape de noi, cu studii de fezabilitate declansate in Suedia, Finlanda si Elvetia.

Desi forma finala a acestui mijloc locomotor va consta intr-un cilindru ce va fi propulsat in interiorul unui tub, levitat prin tehnologie MagLev, testul prototipului a implicat o simpla sanie metalica ce a accelerat pana la 643Km/h.

CEO-ul Rob Lloyd a declarat: „Credem ca putem transporta marfuri incepand cu anul 2019 si pasageri incepand din 2021, daca putem replica asistenta pe care am primit-o aici in district si de la orasul Las Vegas.”

Cu toate ca obstacolele in calea acestei noi tehnologii sunt semnificative, atat pe partea drepturilor de utilizare a pamantului ci si din partea companiilor actual investite in industria de transport feroviar precum trenuri sau camioane, firma are incredere ca Hyperloop va prevala datorita costurilor mult reduse si a lipsei emisiilor atmosferice.

Mentionand o discutie cu Elon Musk, Shervin Pishevar, co-fondatator al companiei isi reaminteste intrebarea acestuia catre Musk, daca poate urma potentialul comercial al tehnologiei, raspunsul lui Musk fiind „Sigur, sunt prea ocupat sa ajung pe Marte, oricum.”

[USA Today]

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button