Varjo promite VR la o rezoluție de zeci de ori mai bună
Dacă ați avut ocazia să folosiți o cască de realitate virtuală, probabil ați observat la un moment sau altul cum imaginea nu este pe cât de clară se putea. Ecranul fiind atât de aproape de ochi, sunt situații în care pixelii individuali devin vizibili.
Această problemă va persista până ce sunt implementate ecrane cu o densitate mai mare de pixeli, deși o companie numita Varjo pare să fi făcut asta deja. Iar soluția implementată promite să fie cu un deceniu înainte competiției.
Soluția făcută de companie se numește deocamdată Varjo 20|20 și este capabilă să redea o rezoluție de 70 de megapixeli cu un câmp de vedere de 100 de grade. Prin comparație, atât Vive cât și Rift pot în acest moment să redea o rezoluție de 1.2 megapixeli per ochi. Tehnologia este capabilă de această reușită deoarece ar fi în stare să imite modul în care ochiul uman funcționează, generând o imagine de rezoluție înaltă în direcția privirii utilizatorului.
Puteți vedea în imaginile de mai jos un exemplu, fiind comparat un Oculus Rift curent cu un Oculus Rift DK1, a cărui componentă de redare video a fost înlocuită cu tehnologia făcută de Varjo.
Diferențele sunt destul de clare. Detalii tehnice exact nu au fost anunțate despre cum funcționează totul, dar compania a menționat în comunicatul său de presă că vor avea produse pe piață dedicate profesioniștilor de la sfârșitul acestui an, așa că probabil nu este vorba de ceva cu un cost suficient de scăzut cât să fie la îndemâna publicului larg, deocamdată. S-a specificat însă că tehnologia poate fi folosită atât pentru VR, cât și pentru AR sau pentru realitate mixtă.