Business

Vânzările General Motors în SUA au crescut cu 21% în lunile iulie-septembrie

General Motors (GM) precum toată industria auto nord-americană a înregistrat vânzări în creștere în trimestrul al treilea al anului. Cumpărătorii americani de mașini nu au slăbit pedala de accelerație ca să folosesc un clișeu des întâlnit, și au continuat achizițiile de mașini noi, în ciuda dobânzilor ridicate și ale prețurilor mari ale mașinilor.

Vânzările totale ale trimestrului au fost de aproximativ 3,9 milioane de mașini și camioane noi, în creștere cu aproximativ 17% față de aceeași perioadă a anului precedent, conform firmei de date și analize JD Power. Creșterile de vânzări înregistrate anul acesta survin după un an 2022 dezastruos, an confruntat cu probleme de aprovizionare de materii prime, criza semiconductorilor și dobândă în creștere, vânzările anului fiind cele mai mici din ultimul deceniu.

Cum greva declanșată de lucrătorii din industrie a venit pe final de septembrie, cifrele de producție ale ultimelor trei luni ale anului vor fi probabil afectate negativ de această grevă ce continuă să ia amploare: aproximativ 16% din producția celor trei producători General Motors, Ford și Stellantis (Jeep și Chrysler) este afectată.

Modelele electrice au o pondere infimă în vânzările totale ale General Motors

General Motors a vândut 674.336 de mașini în trimestrul al treilea, o cifră mai mare cu 21% față de cele înregistrate anul trecut. Creșterea de la începutul anului este de 19%. Vânzările modelelor electrice au fost cu 28% mai mari însă reprezintă doar aproximativ 3% din total și ne arată aceleași probleme structurale ca și la Ford: pur și simplu, producătorii tradiționali nu reușesc să gândească mașini noi care să fie doar electrice și caută să armonizeze tehnologiile existente cu electricul.

Ce-i drept, liniile de producție nu sunt probabil amortizate, și acesta este un mare impediment; totodată, mulți dintre consumatorii americani sunt tradiționaliști și de aici și reticența producătorilor de a trece prea rapid la noile tehnologii. Vânzările de mașini electrice pare că au atins un platou, rămânând la sub 10% din totalul pieței.

Cotația General Motors este la un suport anual al ultimul an, lipsa volatilității fiind caracteristica cea mai importantă. Ca aproape toți ceilalți producători tradiționali, americani sau europeni, este tranzacționată la multiplii mici ceea ce denotă neîncrederea investitorilor într-un viitor mai bun pentru ele. E greu de prevăzut totuși viitorul industriei auto care a intrat într-o eră a schimbărilor dese iar cine nu se va adapta rapid la noile tehnologii într-o economie plină de incertitudini – inflație mare, dobândă mare pe o perioadă lungă de timp, va dispărea.

Eu sunt în stare să fac un pariu îndrăzneț și zic că peste zece ani nu vor mai fi mai mult de patru – cinci producători de mașini: Tesla, ceva chinezi, o companie mare în Europa plus un mare producător de mașini de lux…

Adrian Barbu

Eram student acu vreo douăzeci și ceva de ani și mă gândeam cum să fac bani mulți fără bătaie multă de cap (ceva legal totuși, nu vă gândiți la prostii...). Așa că m-am apucat să investesc la bursă, tocmai ce se apăruse bursa în Romania în iarna lui 1995. Și cum, evident, norocul începătorului a fost de partea mea, am zis că gata, asta vreau să fac în viața! Ulterior, din investitor am devenit și broker/trader în cadrul a două bănci importante din România, unde am ajutat clienți să tranzacționeze la bursă. Când nu citesc știri despre companii sau cărți din domeniu, fotbalul îmi produce cel mai mult stress...

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button