Valve lansează Steam Audio

Nu, Valve nu s-a apucat de vândut muzică… deși practic face asta prin bundle-urile de coloane sonore. În schimb, Valve a dezvăluit și lansat Steam Audio, o unealtă care va permite tuturor dezvoltatorilor de jocuri să integreze sunet mult mai bun în proiectele lor.
Ideea de bază a lui Steam Audio este că poate înlocui soluțiile standard de redare a sunetului pentru a genera efecte audio mult mai realiste, care se comportă așa cum ar trebui într-un spațiu tridimensional. Ați putut vedea un exemplu al acestui concept recent în Counter-Strike Global Offensive, care a primit modul de redare audio HRTF. Însă Steam Audio merge cu un pas mai departe, nefiind vorba doar de poziționare tridimensională, dar și de reveberanță, ocluziune și alte elemente care vor contribui la generarea unui sunet mult mai verosimil.
Steam Audio cu siguranță își va găsi un loc în jocuri, în special în cele VR, companii precum Nvidia și AMD încercând de ani de zile să ofere propriile lor soluții, care aveau însă clasicul defect de a funcționa doar pe propriul hardware. Puteți vedea mai jos o demonstrație practică a conceptului.
Tehnologia este derivată din Sound Flow, un sistem capabil să redea cu un grad destul de mare de acuratețe propagarea sunetului, complet cu reflecția lor de pe suprafețe. Compania care a dezvoltat tehnologia, Impulsonic, a fost cumpărată de Valve, iar astfel avem acum Steam Audio.
Această soluție este livrată gratuit, sub forma unui plug-in pentru Unity și ca un API de C. Variante pentru Unreal Engine 4, FMOD Studio și Wwise vor fi disponibile în curând.
Prin coincidență, pagina oficială include și o imagine cu un Dust2. Nu este cel nou, ci o variantă luată de pe Workshop.