Valve încearcă să facă Steam mai util
Steam are o mică problemă, în cazul în care nu ați observat. Devine din ce în ce mai greu să distingi între lansările recente care chiar au ceva potențial, și oceanul de spam generat probabil de un AI scăpat de sub control prin Vladivostok.
Pentru a remedia problema, compania a lansat Steam Labs, o secție în care Valve dorește să ofere utilizatorilor ocazia de a testa noi metode experimentale de explorare a catalogului de jocuri. Unul dintre aceste experimente este un micro-trailer, o secvență de șase secunde ce apare atunci când dați cu mouse-ul peste o imagine a unui joc. Oferă o idee generală a gameplay-ului, fără sunet, fără a mai viziona lunga listă de sigle ce apar de obicei la începutul unui trailer. Doar esențialul. Apoi aveți un generator automat al unui clip de aproape o jumătate de oră ce include secvențe din cele mai populare jocuri lansate în acea săptămână. În cele din urmă, aveți și un sistem automat de generat recomandări, care vă permite să decideți vreți ceva obscur, ceva popular, ceva vechi, ceva nou, și va genera o listă în funcție de preferințele voastre generale.
Aceste unelte vor fi cu siguranță utile la a mai ajuta publicul să navigheze prin râurile de „chestii” ce apar în mod constant pe Steam, dar sunt doar un bandaj pentru o problemă ce necesită fie o amputare, fie lipirea încă unui soi de organ metaforic ce poate filtra mai bine spamul.
Problema s-a ivit pentru că Steam avea o altă problemă la început, cea că era cam greu să ajungă pe el toate jocurile care „ar fi meritat”. Erau incidente celebre, precum refuzul celor de la Valve de a vinde pe Steam excelentul joc UnEpic, fără a oferi un motiv clar creatorului său. În primă fază Valve a încercat să repare problema cu Steam Greenlight, ce lăsa la latitudinea comunității să decidă ce ar trebui să ajungă la vânzare. Nici acest experiment nu s-a terminat cu bine, din cauza mitei neîncetate cu key-uri gratuite, a boților și a sentimentului general că a fi un Youtuber cu un maldăr de copii spălați pe creier în public nu ar trebui să îți dea dreptul să vinzi un gunoi pe Steam. Abandonând și Greenlight, Valve a trecut la publicare direct. Contra sumei de 100 de dolari, poți vinde orice joc pe Steam. Orice joc, fiind eliminate multe din normele foarte dubioase și inegal aplicate ale companiei legate de violență și conținut dedicat adulților. Pe de o parte, a însemnat că Valve strânge aproape 1 milion de dolari pe an doar din aprobarea vânzării jocurilor. Pe de alta, înseamnă că este mult mai ușor să ratezi fânul din cauza tuturor acelor în care calci.