Valve a subestimat viteza de reacție a oamenilor

Dispozitivele contemporane de realitate virtuală au ceva limitări. Cabluri, greutate, ecrane, dar Valve a descoperit recent încă una la care chiar nu se aștepta.
Compania a ajuns la concluzia că soluția sa SteamVR nu prea este capabilă să facă față timpilor de reacție de care dau dovadă unii jucători. Popularul joc de realitate virtuală Beat Saber a scos la iveală că sunt destui oameni care au capacitatea de a-și roti încheieturile cu o viteză de aproximativ 3600 de grade pe secundă, sau chiar mai mult. Asta înseamnă că o mișcare poate fi realizată în doar 50 de milisecunde, ceva ce nu funcționează tocmai bine cu stațiile de bază, ce nu sunt proiectate să funcționeze chiar atât de rapid. Senzorul de inerție din fiecare controller este ceva mai breaz, având viteza necesară, dar nu și acuratețea dorită. Rezultatul este că atunci când cineva se pricepe foarte bine la Beat Saber va putea întâlni un efect similar cu episodul din Animatrix despre alergătorul acela.
Pentru a remedia problema sunt folosiți algoritmi ce aproximează mișcarea jucătorului, dar nu reprezintă o soluție pentru jucătorii foarte pricepuți. Pentru asta probabil va trebui să mai așteptăm o vreme, probabil până la generația următoare de hardware.