GamingPC&ConsolesTech&IT

Următoarea generație de console probabil va fi și ultima

Ar fi bine să începeți să puneți deoparte pentru următorul PlayStation 5, Xbox Two sau oricum se vor numi următoarea generație de console, deoarece, conform directorului executiv al Ubisoft, Yves Guillemot, aceasta ar putea fi ultima generație de console hardware care să mai apuce să vadă lumina zilei. El prezice că după aceea streaming-ul ar putea ajunge suficient de ieftin pentru toată lumea, încât ar putea oferi un acces mai ușor la gaming-ul high-end în continuă evoluție, transmis către masele de clienți prin intermediul serverelor din cloud.

Guillemot a declarat într-un interviu recent pentru Variety:

Cred că vom vedea o altă generație, dar există o șansă bună ca pas cu pas să vedem din ce în ce mai puțin hardware. Cu timpul, cred că streaming-ul va deveni mai accesibil pentru mulți jucători și nu va fi necesar să aveți hardware-ul principal la domiciliu. Va mai fi o generație de console și, după aceea, vom fi pe streaming, cu toții.

Această schimbare relativ rapidă către o piață de jocuri centrată pe streaming ar putea părea destul de greu de crezut din punctul de vedere al anului 2018, în care până și transmiterea unui joc high-end de pe console din propria casă vine cu o mulțime de dureri de cap. Și în timp ce serviciile de streaming funcționale cum ar fi PlayStation Now și GeForce Now au nișele lor, ele nu par să pună prea curând în pericol iminent hardware-ul de gaming local de ultimă generație.

Dar dacă priviți din perspectiva anilor 2027 sau 2028 – când ne-am putea aștepta să apară succesorii „generației următoare” – s-ar putea ca această teorie să pară mai plauzibilă. Luați în considerare faptul că, potrivit estimărilor Akamai, vitezele medii de bandă largă în SUA au crescut de la 3,6 Mbps în 2007 la 18,7 Mbps la începutul anului 2017 (aceasta fiind ea însăși o creștere cu 22% față de 2016). În următorii 10 ani, am putea vedea încă o creștere a lățimii de bandă medie, sau chiar mai mult dacă conexiunile gigabit devin mai populare. În combinație cu tehnologiile de combatere a latenței aparente, jocurile care rulează pe o fermă de servere de la distanță ar putea într-o bună zi să nu se distingă de una care rulează în aceeași cameră.

Când orice ecran cu o conexiune la Internet poate rula același conținut de jocuri high-end, Guillemot a sugerat că o schimbare majoră va veni pentru modul în care jocurile vor fi jucate. El a declarat:

Va ajuta industria jocurilor AAA să crească mult mai repede. Trebuie să lucrăm la accesibilitatea acelor jocuri, pentru a ne asigura că pot fi jucate pe orice dispozitiv, dar faptul că vom putea difuza aceste jocuri pe telefoanele mobile și ecrane fără o consolă, va schimba foarte mult industria.

Guillemot are antecedente pozitive în ceea ce privește previziunile grandioase referitoare la direcția pieței jocurilor. În 2007, el a prezis că jocurile vor fi „de două ori mai mari decât muzica” până în 2011. Și, apropo, a avut dreptate: cel puțin pe piața americană, jocurile au reprezentat o industrie de peste 16 miliarde de dolari în 2011, în comparație cu aproximativ 7 miliarde de dolari în venituri pentru industria muzicală în același an.

De asemenea, Guillemot recent a făcut valuri anunțând că Ubisoft va pivota către „un model mai puțin dependent de lansarea de noi jocuri„, concentrându-se în schimb pe jocuri live și multiplayer care încurajează „angajamentul pe termen lung” și „cheltuielile recurente„. Aceste titluri sunt mai profitabile pe termen lung decât „jocurile tradiționale„, care înregistrează scăderea veniturilor mai repede, a declarat Guillemot într-un raport anual recent.

În timp ce această mișcare către jocurile multiplayer pare să se fi cimentuit deja, trecerea la un model de business în gaming centrat pe streaming încă nu a fost dezvoltată pe deplin. Dar cine știe? În 10 ani, am putea să ne uităm în urmă și să vedem încercările eșuate timpurii ale celor de la OnLive de a realiza o afacere din streaming-ul de jocuri ca fiind într-adevăr cu mult, mult timp înainte de vremea sa.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button