Urmareste oare Microsoft cu adevarat sa aduca gamerii inapoi pe PC ?

Microsoft, cel putin de la lansarea originalului Xbox, si-au cam indreptat atentia catre console, lasand PC-ul pe plan secund, concentrandu-se pentru acesta pe dezvoltarea de sisteme de operare, si nu pe ideea de gaming pe PC. Ei bine aceste lucruri par sa se schimbe: Microsoft urmareste sa aduca gamerii inapoi pe PC. Sau cel putin asta sustine acum.
In vremurile in care PS2-ul domnea glorios peste console, fiind cea mai cumparata si dorita consola la vremea aceea, Microsoft scotea pe piata Xbox, consola care a trecut prin diverse redenumiri, una dintre ele fiind DirectX-Box, Microsoft dorind sa „beneficieze” de puterea PC-ului pe console, aducand mai multi gameri de pe Windows. Din pacate proiectul a capatat o cu totul alta amploare odata cu Halo, iar punctul de unde s-a plecat a fost uitat.
De-a lungul ultimilor ani, comportamentul Microsoft in ceea ce priveste jocurile pe PC s-a schimbat dramatic, relatia dintre gigant si gameri racindu-se din ce in ce mai mult, mai ales odata cu lansarea lui Windows 8, schimbarea de macaz fiind chiar evidenta, SO-ul acesta fiind numit de catre gameri de la abominatie pana la cel mai mare dezastru, Valve chiar dezvoltandu-si propriul sistem de operare pentru a scapa de influenta Microsoft. Un alt lucru interesant, Gabe Newell, mai marele Valve, creatorii lui Half Life si Team Fortress 2, este fost angajat Microsoft. Pana si acesta a avut ceva de comentat la adresa Xbox-ului si a felului in care trateaza Microsoft gamerii.
Si dupa toate astea sa mai credem ca Microsoft inca mai tine la noi si mai vrea sa ne ofere o platforma de gaming buna?
Ei bine, nu chiar, dar asta nu inseamna ca Microsoft nu vede potentialul PC-ului ca platforma: „51% din gaming este pe PC-uri – mai mult decat pe console si dispozitive mobile combinate”. „PC-ul va face 25 de miliarde de dolari in 2014, crescand cu 13% in fiecare an pe acest segment, Microsoft fiind in situatia unica de a schimba lumea gaming-ului, folosind platforma Windows.” Asa ne gandeam si noi…Si nu de acum!
Pentru cine nu a inteles unde e problema, am sa incerc s-o evidentiez: „51% din gaming este pe PC-uri – mai mult decat pe console si dispozitive mobile combinate”. Microsoft pune dispozitivele mobile langa PC, si nu face diferenta intre portabile si Power House-uri. „Dorim sa investim in piata de gaming pe PC si asteptam cu nerabdare sa va impartasim mai multe pe viitor”.
Concluzie, Microsoft confunda piata casual, adica pe cei care joaca trei, patru meciuri de Angry Birds pe telefon cu piata de gameri hard-core. Ultimul Halo pe PC a fost un Top-Down Shooter portat de pe tablete, asta ca sa nu mai vorbim de alte titluri precum Forza Horizon. Pe de alta parte, Alan Wake, un titlu teoretic exclusiv Xbox 360 a iesit pe PC si este si astazi un joc care arata si se comporta mult mai bine pe PC decat pe consola. Nu spun ca trebuie sa porteze toate jocurile de pe Xbox 360 pe PC, sau mare parte din cele de Xbox One, dar pana la urma avem dreptul si noi la un mediu de joc mai putin limitat.
In acest moment trebuie sa cumperi separat un Kinect si sa il „hack-uiesti” la propiu pentru a putea sa il folosesti pe PC si sa iti implementezi diverse functii. Nu intelegeti gresit, nu este un lucru rau, iti da mai multa libertate, si ai ce face cu Kinect-ul daca stii cum sa il folosesti, la fel si cu Wii-Mote-ul si alte periferice de console.
Aceasta generatie de console este net inferioara PC-urilor, si totusi producatorii de jocuri dezvolta jocuri prioritar pentru console pentru ca… necesita mai putin timp de dezvoltare, dar de multe ori iese o mocirla de nedescris. Mai ales daca discutam despre jocuri bazate filme. Chiar si asa, gaming-ul pe PC recapata din ce in ce mai mult teren, si pana acum Microsoft nu a facut nimic altceva decat sa dilueze termenul de gaming si sa caute profit acolo unde teoretic exista din abundenta: pe piata casual. Acolo sunt banii grosi si acolo vin mamicile sa cumpere maimutele, giuvaiere si alte zdranganele. Dar tratand piata hard-core de PC-gaming ca pe o alta forma oarecare de gaming, tinzi sa-i alienezi exact pe cei care te-au tinut in picioare.
Ca o mica paranteza inainte de final, am sa aduc aminte ca „marele crash al gaming-ului” din anii 80 nu a atins…PC-ul! Pana la urma, cu sau fara Microsoft, avem alternative, multi dintre noi uitandu-ne deja cu veneratie la Maritul Lord A Toate Salvator GABEN si la al sau Steam OS ca la mantuirea de care aveam nevoie! Daca Microsoft nu isi schimba atitudinea, sau mai bine zis, daca nu angajeaza pe cineva care chiar stie despre ce se vorbeste, conceptul de gaming pe Windows va fi mort in urmatorii zece ani.
NOTA REDACTORULUI: Astept cu interes reactiile voastre. Fara discutii despre care platforma este mai buna. Fara flame. Fara sa urlati ca nu aveti jocuri de console pe PC. Pur si simplu as dori sa stiu cum vedeti voi gaming-ul pe PC in general in acest moment!
Eu unul doresc nespus de mult folosirea Linux ca sistem principal de operare pentru gaming-ul pe PC si sustin migrarea catre Linux, chiar si catre varianta SteamOS dezvoltata de Valve insa atata timp cat sistemul de operare ramane free.
Cu toate ca si noua ne-au fost aduse destul de multe titluri noi piata de jocuri PC este destul de saracacioasa mai ales piata din Romania si exista un adevar mare mai sus si anume ca daca cineva de sus nu va face ceva vom ramane fara jocuri .Stiu ca multi o sa ma critice dar eu tot cred ,ca PC este adevaratul „monstru” in gameing sa fim seriosi !
Depinde foarte mult ce vedeti voi (Zona IT) ca fiind PC. Din punctul meu de vedere, un PC este calculatorul pe care ti-l poti cumpara pe piese, fara a fi neaparat un brand anume (sau laptop). Nu sistemul conteaza, ci specificatiile, ca poti avea un PC mult mai slab decat o consola.
Gamingul pe PC e in urmatorul fel: oricine, daca este gamer, orice OS ar avea (Win, Mac, Linux) va face in asa fel incat orice joc ar vrea, il va juca oricum prin programe de virtualizare (fie ca e joc de console, fie ca se joaca pe Mac/Linux).
Mai apoi, voi ati spus ca problema Microsoft este faptul ca face comparatie intre piata de jocuri casual (telefoane) si jocuri hard-core. Pai eu asta o vad drept un avantaj.
Oamenii se joaca mult mai des pe drum joculete de mobil decat pe PS, Xbox, etc.. Asadar, sa compari o piata consacrata de jocuri pe PC cu cea de jocuri pt orice telefon este destul de bine. Inseamna ca PC-ul inca o duce bine, daca e aproape la egalitate cu telefonia mobila+console.
Ai mai multe telefoane mobile/cap de locuitor decat calculatoare (Win/Linux/Mac).