Unreal Engine 5 duce grafica din jocuri la următorul nivel
Unreal Engine este unul dintre cele mai populare și mai puternice motoare grafice de pe piață, iar noile imagini din UE5 ne arată nivelul de fidelitate vizuală la care ne putem aștepta de la jocurile viitorului. Un clip încărcat pe canalul oficial de YouTube ne arată câteva secvențe create de dezvoltatori independenți folosind o versiune Early Access a motorului grafic, iar imaginile arată incredibil.
Unreal Engine 5 include un set de unelte care sunt menite să ușureze și mai mult procesul de dezvoltare a unui joc. Partea cea mai bună este că motorul grafic va fi disponibil la scară largă, astfel orice studio îl poate folosi pentru a-și dezvolta jocurile. Am văzut asta și în trecut, iar titluri precum Final Fantasy VII Remake, Sea of Thieves sau Star Wars Jedi: The Fallen Order ne arată fix versatilitatea de care dă dovadă creația celor de la Epic Games.
Unreal Engine 5 aduce pe piață un competitor pentru Ray Tracing
În plus, noua versiune include și o unealtă de iluminare globală și umbre care oferă o alternativă pentru Ray Tracing. Aceasta se numește Lumen și este disponibilă în Unreal Engine 5, oferindu-le dezvoltatorilor șansa să includă iluminare hiper-realistă în jocuri, fără să aibă nevoie de o placă grafică NVIDIA RTX. Momentan nu se știe dacă plugin-ul RTXGI de la NVIDIA va fi disponibil în noua iterație a motorului, dar șansele ca acesta să nu fie introdus sunt extrem de mici.
Oricum ar fi, viitorul jocurilor arată extrem de bine și sunt nerăbdător să încerc titluri dezvoltate pe Unreal Engine 5 odată ce motorul grafic va fi disponibil în forma sa finală. Până atunci, o să ne bucurăm în continuare de jocuri realizate cu ajutorul UE4, precum Senua’s Saga: Hellblade 2, Back 4 Blood sau The Lord of the Rings: Gollum.