Universal Windows Platform devine mai putin groaznic

Universal Windows Platform este modul prin care Microsoft incearca sa reinventeze modul in care functioneaza aplicatiile si jocurile pentru PC, facandu-le mai sigure si in acelasi timp pierzand cea mai mare parte din functionalitatea extinsa de care depindem multi dintre noi. Dar treptat sistemul devine mai putin groaznic, tot nu destul cat sa ai motiv sa il folosesti, dar orice progres este binevenit.
Platforma facuta de Microsoft suporta in sfarsit monitoarele cu FreeSync si G-Sync, functii care erau nefolosite pana acum fiindca cineva a crezut ca era o idee buna ca UWP sa fie livrat fara astfel de lucruri. Jocurile tot nu pot fi rulate in in full screen exclusiv, dar Microsoft cel putin promite ca performanta va fi la fel indiferent daca jocul merge in fereastra sau pe tot ecranul. Asta este valabil doar sub DirectX 12, asa ca afecteaza foarte putine jocuri de pe Universal Windows Platform.
Pe langa asta, acum jocurile nu mai se comporta de parca ar fi pe o consola. Vor putea depasi de acum inainte 60 de cadre pe secunda, permitand in sfarsit acelor monitoare de 144Hz si PC-urilor cu placi video cat casa sa fie folosite din plin. Desigur, daca vrei sa folosesti lucruri precum FRAPS sau orice fel de program de diagnostica sau inregistrare, nu prea o poti face cum trebuie pentru ca Universal Windows Platform functioneaza intr-un sandbox protejat.