Un studiu dovedeste ca DotA nu este distractiv
DotA este vazut de multi oameni ca fiind un joc dedicat unui public foarte hardcore, capabil sa reziste chiar si o ora la un singur meci. Dar este distractiv? Nu studiu recent spune ca nu.
Qunatic Foundry, o companie care se ocupa cu intocmirea de profile psihologice pentru gameri, si-a aplicat algoritmii pentru a crea un profil al jocurilor,bazate pe nivelul de strategie implicat si nivelul de divertisment generat.
Rezultatul este acest grafic, impartit in doua. Partea gri deschisa reprezinta zona in care jocurile inca mai pot fi distractive, iar cea de gri inchis reprezinta zona in care jocurile devin mult prea complexe sau prea pedepsitoare pentru a mai fi distractive. Iar DotA se afla acolo.
Ce e drept, nu este singur, Starcraft se afla si el pe acolo, dar mai aproape de granita. Insa DotA este destul de departe in teritoriul jocurilor non-distractive, si asta doar din mecaniciile sale de baza, nu si din cauza faptului ca adesea poti avea coechipieri care te fac sa te rogi puterea de-a palmui oameni prin TCP/IP.
O alta interpretare a datelor ar plasa DotA in zona de Hard Fun, alaturi de Counter-Strike, Total War si Europa Universalis, ceea ce inseamna ca te poti distra in el, dar cu greu, fiind neiertator. Dar daca adaugam si coechipierii, atunci va sari garantat de acel prag cognitiv care il face un veritabil chin de jucat.