Un angajat Valve acuza Oculus Rift de plagiatura
Alan Yates, unul din arhitectii tehnologiei folosite pentru sistemul de detectare Lighthouse al HTC Vive, a dezvaluit ca varianta curenta de Oculus Rift este in esenta o copie a unui prototip facut de Valve cu ani in urma.
Yates, un angajat al Valve, a mentionat ca varianta dedicata publicului larg, CV1, a lui Oculus Rift este in mare parte o copie a unui prototip facut de Valve cu ceva timp in urma, atunci cand au inceput sa lucreze la dezvoltarea infrastructurii VR actuale. Singurele diferente dintre Rift si acel prototip sunt camera de urmarire si designul lentilelor din CV1. In fiecare alt aspect, cele doua dispozitive sunt identice.
Cum exact s-a intamplat asta? Simplu, Valve a sustinut foarte mult Oculus la inceput, Gabe Newel facandu-si aparitia in prezentarea de Kickstarter, iar compania a instalat o camera de VR in biroul celor de la Oculus si le-a imprumutat un prototip al propriei solutii de VR.
Yates considera ca Oculus a construit primul dispozitiv bazat pe o licenta SteamVR, atat Rift, Vive, precum si toate celelalte dispozitive similare de pe piata, fiind bazate pe aceeasi tehnologie.
Declaratia sa nu este tocmai absurda. Valve a investigat ani la rand conceptul de VR, realizand numeroase prototipuri, printre care si ceva numit Steam Sight, care mai tarziu a evoluat in Vive. Tot la Valve a fost produs si CastAR de echipa lui Jeri Ellsworth, care si-a obtinut drepturile pentru dispozitiv dupa ce Valve a incetat dezvoltarea proiectului. Considerand cat de mult seamana intre ele implementarile contemporane de VR, ceva inspiratie clar a fost luata de undeva.
Asa ca motivele pentru care un joc sa fie limitat sa functioneze doar pe Rift devin din ce in ce mai inexistente, desigur, cu exceptia celui mai important, Oculus nu este o companie independenta, este proprietatea Facebook.
[KitGuru]