Ubisoft susține că DRM-ul nu afectează performanța în Assassin’s Creed Origins

Problemele de performanță ale lui Assassin’s Creed Origins nu sunt legate de implementarea soluțiilor de DRM, conform unui reprezentant al Ubisoft.
Acesta a declarat pe forumul de Steam al jocului că nu s-a găsit un impact observabil asupra performanței variantei de Windows a lui Assassin’s Creed Origins din cauza soluțiilor anti-piraterie implementate în joc. Acesta a mai ținut să sublinieze că cerințele minime de sistem sunt gândite pentru a reda o lume complexă, fără ecrane de încărcare, la 30 de cadre pe secundă.
Assassin’s Creed Origins suferă totuși de o serie de probleme de performanță care au fost puse de comunitate pe seama lui VMProtect, un strat adițional de DRM menit să împiedice îndepărtarea lui Denuvo. Unele teste arată chiar că se face un apel la VMProtect de fiecare dată când personajul este în mișcare, dar asta nu prea dovedește că DRM-ul este problema, din moment ce testele nu au inclus deocamdată detalii despre cât mănâncă din procesor fiecare apel în parte și care este frecvența lor.
Problema esențială este cea că Assassin’s Creed Origins reușește cumva să atingă 100% utilizare de procesor până și pe un i7 Kaby Lake cu 8 fire de execuție, ceva ce nu prea se credea posibil pentru un joc de DirectX 11. Nu de alta, dar dacă Ubisoft a reușit să optimizeze jocul în așa fel încât să se folosească la maxim de fiecare nucleu sub DX11, atunci nu prea ar fi mare grabă pentru tranziția către DX12 sau Vulkan.
Această incertitudine va persista până ce fie acuzatorii arată dovezi concrete, fie Ubisoft demonstrează că DRM-ul chiar nu are nici un fel de efect.