GamingPC&ConsolesRSS PaginaDeMediaTech&IT

Ubisoft implodează

Probleme mari și de lungă durată

În ultimele săptămâni industria jocurilor a început să își amintească de faptul că tot pune în poziții de conducere oameni fundamental groaznici, a căror comportament este ignorat sau ascuns ani la rândul. O companie lovită destul de tare de crunta realitate în ultima vreme este Ubisoft.

Încă de luna trecută au început să fie suspendați sau să își dea demisia diverși indivizi de la companie, precum directorul creativ al lui Assassin’s Creed Vahalla, Ashraf Ismail, directorul creativ al seriei Splinter Cell, Maxime Beland, sau șeful echipei editoriale, Tommy Francois.

Lista aceasta s-a extins săptămâna trecută, după ce și-au anunțat demisia de la companie încă trei indivizi aflați în poziții cheie: Serge Hascoet, Yannis Mallat și Cecile Cornet.

Serge Hascoet avea rolul de Chief Creative Officer, lucrând la Ubisoft încă din anii ’80. Conform acuzațiilor numeroase, acesta avea un comportament abuziv cu toți subalternii săi, fiind publicat un articol detaliat în publicația franceză Liberation despre acțiunile sale. Printre acuzații se numără hărțuire, drogarea angajaților fără cunoștința lor, abuz de putere, maltratarea celor care îl contraziceau și multe alte lucruri groaznice. Comportamentul său era acceptat și chiar încurajat de restul conducerii, atât timp cât abuzul ducea la rezultate bune, buna stare a angajaților nefiind o prioritate pentru companie.

Yannis Mallat era până acum șeful studioului Ubisoft Montreal, împotriva lui fiind aduse acuzații similare ca cele de mai sus. Iar Cecile Cornet era șefă a departamentului global de resurse umane, sub conducerea sa multe din acuzațiile de abuz și hărțuire fiind măturate sub covor.

Concomitent cu anunțul plecării acestor indivizi de la companie, Ubisoft a dezvăluit că a angajat o firmă de audit pentru a investiga comportamentul a altor 20 de indivizi.

Ubisoft nu a adresat problemele acestea în recenta sa video-conferință.

Tot ce pot să spun este că, din senin, lucruri precum The Crew și de ce fiecare joc Ubisoft arată la fel, încep să aibă foarte mult sens. Poate că nu ar fi fost chiar atât de rău pentru angajați ca Vivendi să preia frâiele, pentru că primul lucru pe care l-ar fi făcut, conform declarațiilor date chiar de cei de la Ubisoft, ar fi fost să înlocuiască toată conducerea ce în acest moment pare că își înmânează demisia.

[Eurogamer]

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button