Ubisoft dă semne că ar vrea să fie cumpărat

Pe fundalul mai multor controverse la care se adaugă și jocuri amânate, Ubisoft pare să-și reconsidere poziția pe piața gaming-ului, deci probabil că de ce îi este frică, nu scapă. Acum câțiva ani, dezvoltatorul risca să fie asimilat de Vivendi, pe măsură ce compania din urmă începea să cumpere din acțiunile studioului. Pe atunci, Ubisoft riposta, luptându-se să-și mențină independența, dar iată-ne în 2022, când acesta pare că este pregătit să arunce prosopul.
Mai multe companii și-au exprimat vag interesul de a cumpăra Ubisoft, deși aici nu este momentan vorba de niciun publisher major. În schimb, Ubisoft le atrage atenția investitorilor și firmelor de capital privat, printre care se mumără Blackstone Inc. și KKR & Co, potrivit Bloomberg. Numele acestea fac parte din cele mai mari firme de capital privat din lume și încearcă să-și asigure primul loc în această cursă pentru achiziționarea studioului. De fapt, se spune că Ubisoft chiar a lucrat cu mai multe firme de consultanță cu scopul de a-și pune la punct tot „cazierul” și de a atrage potențiali cumpărători.
Aici trebuie luată în calcul și influența exercitată de familia Guillemot (Yves Guillemot este unul dintre co-fondatorii Ubisoft, alături de cei patru frați ai săi) și de aprobările legislative. La momentul actual, Guillemot deține 15% din Ubisoft, iar compania valorează 5 miliarde de dolari pe piața Statelor Unite.
Oricum, studioul a început să dea semne că ar vrea să fie achiziționat încă de prin 2018, când lucrurile au început să meargă nițel cam prost. Apogeul a fost atins odată ce întreaga industrie a fost martoră la achizițiile tot mai multe făcute de către nume ca Microsoft și Sony. Ubi a lucrat de-a lungul anilor cu dezvoltatori importanți. Google și Amazon au fost companiile care aveau potențialul să le ofere celor de la Ubisoft soluțiile pentru asigurarea viitorului bazat pe cloud gaming.
Totuși, Google și-a pierdut interesul, deci, de exemplu, sunt șanse foarte mici ca aceștia să fie atrași de o potențială achiziție. Dar nu e totul pierdut, pentru că există destui publisheri și destule companii care n-ar ezita să vină cu propuneri, poate chiar rivali. Doar timpul va spune cum se vor prezenta lucrurile.