TECH

UBER vs Taxi – O saptamana de servicii comparate din buzunarul unui comod!

O saptamana in care m-am plimbat din buzunarul meu, atat cu Taxiul traditional, cat si cu UBER! Hai sa explic si de ce!

Sunt un om extrem de comod. Apartamentul trebuie imperativ sa fie cat mai aproape de o gura de metrou. Tramvaiul este cah! Troleul este pentru situatii de urgenta! Masinile de suprafata imi provoaca stari de anxietate! Metroul este, cel putin conform standardelor personale, o alegere mult mai confortabila. Ba mai mult, este si cel mai comod mijloc de transport in comun din Bucuresti. Totusi, de multe ori, prefer confortul, taxiul fiind, de regula, cea mai accesibila metoda de a te deplasa de la punctul A la punctul B. Asta pana nu demult, de fapt de cand UBER a intrat pe piata, stricand „feng shui-ul” firmelor de taximetrie din Romania!

In concluzie, in ochii multora dintre voi sunt un snob caruia nu ii convine nimc si care arunca banii pe taxiuri pentru ca este prea lenes sa isi miste fundul de la birou pana acasa!

Nu contest! Este adevarat! Sunt comod, dar sunt comod pe banii mei! Un lucru pe care multi romani il uita atunci cand se urca intr-un mijloc de transport in comun. Un alt lucru este faptul ca multi dintre clienti si furnizori uita ca, odata cu pornirea aparatului de taximetru, actiunea in sine reprezinta o conventie legala intre pasager si furnizor, ambii angajandu-se ca isi respecta atributiile! Tu te angajezi sa te comporti ca un individ civilizat si educat, prestatorul de servicii de transport se chinuie sa te duca la destinatie fara sa iti scoata peri albi sau sa te confunde cu un sac de cartofi.

Problema este ca, atunci cand discutam de transportul de suprafata, dar si de cel subteran, aceste conventii sunt lasate de izbeliste, lipsa bunului simt in trafic, dar si in mijloacele RATB-ului atingand cotele intolerabilului. Sunt aproape sigur ca in sectiunea de comentarii aproape toata lumea care parcurge acest articol poate face referinta la un mojic care scuipa seminte in masina, un marlan care incearca sa te deposedeze de bunuri sau un controlor care isi cere dreptul. Nu sunt intamplari fantastice, adunate de Ispirescu! Sunt lucruri care fac parte din cotidian, elemente cu care ne confruntam ori de cate ori intram intr-un tamvai, metrou sau microbuz. Astfel, am luat decizia conștienta de a merge mai mult cu taxiul. Si am continuat sa merg cu taxiul vreo cativa ani. Pana recent, cand o serie de evenimente mi-a schimbat preferintele.taxi

Asa am ajuns saptamana trecuta sa aleg constient sa merg la munca si sa ma intorc folosind doar UBER si serviciile de taximetre din Bucuresti. Am dorit sa vad care sunt diferentele intre cele doua servicii de transport, cat costa fiecare, cum functioneaza UBER in Romania si, mai ales, care dintre cele doua reprezinta un avantaj financiar pentru mine.

Din start, UBER, cel putin din punct de vedere al finantelor, este mai scump. Sistemul de surge care iti ridica tarifele in functie de ora, cati conducatori sunt activi si altele te poate pacali la inceput. Daca un surge poate sa inceapa la un rate de 1.2, seara poate ajunge si la 2.4 sau mai mult, in functie de zi, ora, locatie si tot asa. Cu toate astea, este un risc calculat, existand posibilitatea de a astepta ca acel surge sa treaca si sa comanzi o masina la pret normal. Mai jos am atasat si preturile pe care le practica UBER in Romania, dar si o serie de exemple:

uber-vs-taxiuber-vs-taxi

Daca stai sa analizezi preturile, standard cel putin, nu diferă foarte mult de cele ale unei companii de taxi traditionale, UBER adaptandu-se cerintelor pietei locale. Din nefericire lucrurile stau mult diferit atunci cand compari si calitatea serviciilor intre cele doua companii. Masinile la Uber sunt mai curate, conducatorii stiu ca daca nu sunt politicosi isi pierd painea si primesc rating-uri proaste care influenteaza la randul lor numarul de comenzi, nu pleaca bani direct de la un utilizator la altul, iar cursele sunt atent contorizate. In Taxi te urci cu inima cat puricele si ori de cate ori ai pus posteriorul intr-o masina te intrebi daca are sau nu maimuta! Asta daca nu iti da un pret direct de la Unirea pana la Aviatorilor, pe un frig de iti inghetau ficatii in tine, fiindu-mi cerut de un conducator de taximetru 50 de lei.

Pentru a ma face inteles. Nu am nimic cu taximetristii. Si ei, ca si mine, ca si voi, presteaza un serviciu necesar in societate, pana in acest moment acestia avand ZERO concurenta in piata. Au mai existat incercari, dar in mare, doar companiile de taximetre dominau acest sector de transport de persoane. Asta pana recent, cand UBER a intrat in piata si le-a cam schimbat pasenta.

Acum, daca firmele de taximetre vor sa reziste pe piata, fara sa duca soferii UBER la Politie, pentru ca in tara asta incepi prin a face rau si dupa aceea iti pui intrebari, vor trebui sa isi ridice standardele! Sunt o groaza de taximetristi cu care iti este si rusine sa te sui in masina, asta ca sa nu discut de cei care injura in trafic, fac ca toate maimutele de la zoo si, nu in ultimul rand, te mai si injura ca nu le-ai lasat mai multa spaga! Si nimeni nu poate sa le faca nimic, pentru ca un organ de reglementare care sa faca ceva, NU EXISTA!taxi-vs-uber

Cate tinere au fost abuzate sau agresate de un angajat UBER? Cati oameni snopiti in bataie cu rangi de o gloata de taximetristi suparati ca nu si-a platiti cineva cursa? Exemple nefaste de partea taximetristilor sunt destule! Violuri, talharii, marlanii, inselaciuni si tot asa. Si nimeni nu face NIMIC! In Romania, daca te-a tras in piept un taximetrist, consideri ca ti-ai luat-o si cam atat, pentru ca, daca il reclami, nu ai nici cea mai vaga idee daca omul ala va pati sau nu ceva. La UBER, reclamatia iti poate aduce de la sine o suspendare a licentei de utilizare a retelei.

Taximetristii, pe de alta parte, stau cu legea in brate! Acestia considera compania ca functionand ilegal, cerandu-se si o ordonanta de urgenta pentru a indeparta UBER de pe piata, COTAR (Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania) numind periculoasa aceasta firma. Dar ce este COTAR de fapt si de drept? O organizatie patronala reprezentativa la nivel national a transportatorilor rutieri de persoane, scolilor de conducatori auto, a transportatorilor in regim de taxi si inchiriere, precum si a service-urilor auto din Romania, avand o structura federativa, cu personalitate juridica, independenta, nonprofit, nonguvernamentala si apolitica. Cu alte cuvinte, COTAR ar trebui sa reprezinte si interesele UBER, lucru pe care nu il face pentru ca organizatia considera ca Uber functioneaza ilegal in Romania! Mai jos exista un extras dintr-un material online:

Pirateria în transportul de persoane a devenit o activitate tolerată şi nesancţionată de autorităţile române. Lipsa de implicare a autorităţilor române a permis, în decursul ultimilor ani, dezvoltarea unui fenomen al transportului regulat de persoane fără licenţă, în mod ilegal, dar nesancţionat, cu orare afişate şi staţii de preluare a clienţilor, în mod clar stabilite. Astfel de firme care desfăşoară activităţi ilegale au ajuns să-şi promoveze serviciile şi prin reclame şi spoturi publicitare: “Peste 40.000 de clienţi şi mai mult de 2.000.000 Km anual parcurşi în siguranţă ne recomandă ca cea mai bună şi sigură companie de transport”. Lipsesc din această prezentare două cuvinte cheie, care ar trebui să preocupe serios autorităţile române: ilegal şi evazionist.

Oare este ilegal si evazionist? Legea a fost formulata de asa natura incat daca doresti sa scoti UBER de pe piata, o poti face, pentru ca orice fel de concurenta la noi in tara trebuie sa moara.giphy

 Această lege a fost modificată astfel încât să le permită unor clienţi politici să desfăşoare activităţi de taxi în alte localităţi, în afara zonei în care taximetriştii au licenţă de funcţionare. În prezent sunt mii de taxiuri cu licenţă în localităţile din jurul Bucureştiului, dar care, în realitate îşi desfăşoară activitatea în capitală. Parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010, făcând schimbări exact la acel articol care permitea organelor de control sa elimine activitatea neautorizată, ilegală din această activitate.

Smiorc, smiorc, astia de ce fac bani! Noi cum ne mai furam clientii? Cam asa suna! La fel cum si plansetele taximetristilor care ameninta ca se retrag din aeroportul Otopeni pentru ca ii deranjeaza un panou publicitar suna aiurea. Poti oare sa iei in serios un grup care se comporta ca o gloata de strumfi ramasi fara jucarie? De unde deduci logic ca taximetristilor nu le plac banii! Sa refuzi sa servesti un aeroport pentru ca intamplator exista concurenta in piata, este una dintre cele mai simple metode de a te impusca in picior si de a distruge o afacere.  (Sursa)uber-2

„Conducerea Aeroportului Henri Coandă, din Bucureşti, ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximetriştilor care operează ilegal în zona aeroportului şi permite accesul maşinilor în sistem Uber. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetăţenii români sau străini care au nevoie de transport înţeleg că Uber este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinaţie. Sau mai nou, recentul protest din Piata Victoriei. Probabil că au uitat cei care conduc aeroportul de la Otopeni că o studentă din Japonia a fost ucisă cu bestialitate, acum câţiva ani, de un ‘pirat’ care se ocupa cu racolarea de clienţi dezinformaţi şi creduli. Probabil ca taximetristii nu si-au dat seama ca in timpul protestului s-au ridicat sute de comenzi din Piata Victoriei. Înţelegem că se încurajează pirateria, cu absolut toate consecinţele acestei activităţi, pe Aeroportul Henry Coandă, însemnând frauda fiscală, distrugerea imaginii României în lume şi, pe cale de consecinţă, subminarea economiei naţionale, dar şi alte fapte penale, de la agresiuni, sechestrare de persoane şi tâlhărie, până la viol şi crimă!” (COTAR). (Sursa)

Cum s-a incheiat acest incident? Taximetristii au aruncat cu oua in masinile UBER! MATUR SI FOARTE ELEVAT POT SPUNE! Cat despre logica COTAR, nu pot spune decat ca foloseste extraordinar de bine sofismul in acest caz pentru a justifica plangerile. Daca taximetristii pirat au facut asta in trecut, automat si astia de la UBER, ca dehh… sunt pirati, o sa faca asta! Logica chibritului, pe cuvant de onoare! 

Oameni buni, taximetristi si nu numai! Serviciile dicteaza clientela! Intr-o economie de piata sanatoasa competitia este necesara, altfel riscam sa stagnam. Sigur, UBER are tarife mai mari, dar daca stai sa analizezi, cu spaga si cu tot, iesi uneori mai ieftin, pentru ca, sa nu uitam, taximetristii nu au rest la ei pentru ca este prima cursa la ora 5 dupa amiaza. Asta ca sa nu mai discutam despre celebrul dicton: „Doar in X zona, ca ma retrag, boss!”

Era un vers intr-o melodie cunscuta care spunea asa: Fiindca tu esti doar un vechi, si pe vechi il sperie noul! Asa si cu taximetristii! Se ascund dupa lege, fara sa se gandeasca de ce utilizatorii aleg serviciile de calitate, cu toate ca platesc premium pentru asta! Cu alte cuvinte, eu, fiind client, nu pot sa patesc nimic din punct de vedere legal, acestea fiind spuse, pot sa aleg sa circul la suprafata cu ce mijloc de transport VREA MUSCHII MEI. Asta inseamna piata libera dragii mei! Dreptul de a alege cine iti furnizeaza serviciile, iar in acest moment, Taxiul este MULT mai periculos comparativ cu UBER!

In concluzie! Ce alegi intre Taxi si UBER? Eu am ales UBER! Este o alegere personala, asta pentru ca atunci cand ma urc in masina nu miroase a seminte, nu gasesc un conducator in bermude si slapi si mai ales … respectul pe care soferul ti-l acorda!

Pana la urma… care este mai avantajos? Daca ai o cursa cu rata fixa, UBER castiga detasat, asta pentru ca nu dai spaga! Totusi, daca adaugi tarifele dinamice si alte elemente, pe care sincer sa fiu, nici un sofer de UBER nu a reusit sa mi le explice, ajungi tot acolo! Atat timp cat surge-ul nu depaseste 1.4! Client fiind, sunt mult mai confortabil si relaxat intr-un UBER comparativ cu un Taxi, cu toate ca ma costa un pic mai mult. Stau linistit ca nu ma plimba prin Bucuresti si nu imi arata toate cele sase Arcuri de Triumf in contructie din Capitala si nici ca imi cere 50 de lei la finalul cursei pentru ca asa arata aparatul. Macar la UBER ai o idee cu aproximatie cat va costa o cursa! La taxi… dai cu banu si vezi cat te duce spaga si maimuta! Iar asta, din nefericire, va face multi clienti sa se orienteze catre UBER! Calitatea serviciilor, a autoturismelor, a angajatilor si mai ales a responsabilitatii in trafic! Nu m-am urcat pana acum cu UBER pe refugii sau linii de tramvai si nici nu m-am trezit brusc ca ajung un pic mai aproape de malul Dambovitei dupa ce un taximetrist a tras un pic cam prea tare de volan!

ps

Avocatul Diavolului!

Am ras, am plans si am invatat de la taximetristi in trecut! Si ei, ca si noi, sunt oameni si nu trebuie sa lasam cateva mere padurete sa distruga imaginea transporatorilor de persoane care isi respecta clientela si slujba. Padure fara uscaturi nu exista, din nefericire taximetristii nu stiu nici sa isi apere interesele iar atunci cand o fac, in general sunt atat de „sonori” incat se transforma in corul de babuini al gradinii Zoo! Totul trebuie sa se rezume la urlete, tipete si oameni care au impresia ca dreptul lor a de conduce un taxi si de a face bani nu trebuie sa fie contestat de alte firme. Asta ca sa nu mai discutam de amenintari si alte „obiceiuri” ale taximetristilor! Cu toate astea, sunt oameni cu familii si responsabilitati. Frica, patologica aproape, de ceva nou se pare ca a pus stapanire pe acestia, invocand legi si aparandu-si sluba cu ajutorul licentei de transport de persoane! Si ei au dreptate! UBER in Romania nu este in totalitate legal… Dar, asa cum am spus si mai sus, eu, clientul, sunt cel care decide cum se duce la munca. Taximetristi cinstiti exista, asta va pot garanta! Nu toti sunt o apa si-un pamant! Dar, asa cum era de asteptat, uscaturile sunt mult mai vizibile si mult mai vocale comparativ cu cei care isi fac treaba cu madrie si respect fata de client! Atat timp cat aceasta mentalitate de „Dar mie imi este cuvenit pentru ca mi-a luat mama sosea”, nu dispare din setul de prejudecati al taximetristului, UBER o sa acapareze si mai multi clienti. Trist, dar adevarat!

INTREBARE DE FINAL: CATE TAXIURI FANTOMA EXISTA IN BUCURESTI SI CATE UBER-URI FANTOMA?!

Nota redactorului: Acest articol este o invitatie la comunicare, o discutie intre toate partile implicate, nu doar o parere personala si subiectiva care poate sau nu sa reflecte realitatea! Cert este ca poti invoca faptul ca acest articol se bazeaza pe dovezi anecdotice, bazate pe un argumente gresite! Pe buna dreptate! Pe de alta parte, pot spune si faptul ca un clinet, atunci cand se urca intr-o masina de taxi sau UBER, nu cerceteaza cu atentie codul penal si monitorul oficial, dar se asteapta la un standard de decenta si respect. Articolul este scris din punct de vedere al unui CLIENT! Nu al unui jurnalist impartial, motiv pentru care am si folosit un ton mai colocvial.

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

44 comentarii

  1. Concurenta face bine in orice domeniu si ne ustura la buzunar unde nu exista – gaze, elctricitate , intretinere.

  2. Felicitari pentru articol ! Cu siguranta Uber, chiar si in cazul in care m-ar fi costat dublu fata de taxi..dar de multe ori ies cam la fel din pct d vedere financiar, insa din restul punctelor d vedere nu se compara. Aleg Uber deoarece: pot comanda taxi fara sa stau cu minutele in telefon explicand unde trebuie sa vina masina, plata cu cardul si bineteles comportamentul soferului net superior.

  3. Uber all the way – pentru necunoscatori pe scurt:

    1.Masini bune
    2.Soferi Politicosi
    3.NU se lasa bacsis
    4.Intra-adevar comanda minima este de 8 lei – dar NICIODATA nu o sa se planga un sofer de asta;
    5. In momentul de fata pretul/KM este mai mic decat la Taxi.
    6.WAZE = LOVE – folosesc WAZE – care iti calculeaza mereu cel mai scurt/liber traseu.

    What’s not to love?
    Probabil cei care folosesc taxiul in Bucuresti sunt sado-maso , sau nu au alta optiune…dar ea exista.

  4. Scapi de nesimtirea soferilor de taxi care de multe ori iti incarca cursa sau nu te duc la destinatie fara sa ii dai dublul sumei.

  5. Eu iau zilnic taxiul spre munca, pe o distanta de 3.5 km, care costa 5,5 – 6lei. Las de obicei 8 sau 9 lei. Folosesc startaxi si clevertaxi. La uber pot sa fac asta? Din moment ce plata minima e 8 lei…

  6. „Las de obicei 8 sau 9 lei… la Uber pot sa fac asta din moment ce plata minima e 8 lei” cred ca ti-ai raspuns singur.

  7. Ca si Uber trebuie intai sa fii PFA, esti verificat si abia apoi autorizat. Ca si PFA (persoana fizica autorizata) platesti taxe la stat, asta pe langa ce platesti la Uber. Deci nu iti face tu griji ca nu sunt doar niste dementi care merg si ei cu masinile prin oras asa… ca au si ei masini.

  8. Si daca e dimineata si n-are rest, probabil ca lasi 10. La uber iti ia EXACT cat e cursa si nu se stramba daca nu-I dai vacsis.

  9. Buna,
    Si eu am fost super incatata la inceput de serviciile Uber pana in momentul in care mi au fost retrasi bani automat de pe card pentru calatorii in China. Am fost nevoita sa mi blochez cardul pentru ca timp de 2 zile nu am reusit sa dau de nici un reprezentant Uber Romania.
    Nu am crezut pana nu am patit eu, deci sfatul meu aveti grija la securitatea datelor. Eu am renuntat sa folosesc Uber. 🙁

  10. exista aplicatii software pe telefonul mobil. la fel de eficiente si comode ca si uber, din puctul de vedere pe care tu l-ai expus (fara minute la telefon, direct pe harta , mai putin plata cu cardul)

  11. Care???? Toti taximetristii nu iau comenzi la 7, 8 dimineata. De ce????? E aglomerat rau „bo$$” si daca nu ajung in 3 minute cat dau termen, imi opreste accesul la aplicatie 6 ore (vorbele unui taximetrist).

  12. Singurul motiv pentru care sunt anti-Uber este ca ei nu platesc taxe si nu sunt obligati sa treaca de examenele psihologice aferente parafei de taximetrist.

    Chiar daca au conditii mai bune, maniere mai elegante si masini mai curate, daca eu platesc taxe si aduc contributia mea societatii, mi s-ar parea normal sa o faca si ei.

    Practic sunt evazionisti, lucru care le permita sa ofere servicii mai de calitate la bani echivalenti. Daca as vinde laptopuri fara factura, as putea si eu sa ofer discount de 20% :D.

    In rest, da, sunt net superiori.

  13. Se plătesc taxe. Inițial nu se plăteau, acum toți șoferii sunt obligați sa aibă firma și își plătesc taxele la rândul lor în funcție de venituri.

  14. Gabriel Nica Da, nu ma refeream la taxele aferente profitului (pe care le plateam cu totii).

    Ma refeream la taxele si examinarile suplimentare necesare acreditarii cuiva in regim de transport de persoane.

    Stiu ca nici la taximetristi nu sunt facute „ca lumea”, dar asta nu e un motiv.

  15. Fals, soferii uber nu platesc. Si in plus taximetristii au si RCA dublu…

  16. Ca și șofer partener Uber, îmi este greu sa nu fiu subiectiv. Hai sa va spun eu cum văd asta, mai întâi ca și șofer…un job part-time ( undeva la 15 ore pe săptămâna ), un venit in plus ( nu se îmbogățește nimeni făcând Uber, dând jos toate cheltuilele rămân undeva cu max20%), cu banii strânși poate pleci intr-un Weekend sa te relaxezi sau plătești o rata la banca. Pe lângă asta, fac asta de aprox.4 luni, am întâlnit oameni. Toți pasagerii care s-au urcat la mine in mașina, chiar dacă erau băuți bine sau poate nervoși, au fost Civilizați, unul nu a înjurat, din contra unii chiar se simt aiurea când ii mai întreb dacă vor sa asculte un post anume sau mici servicii normale ( hotspot, caldura, AC, etc.). Deci este clar și o alta baza de clienți. Acum sa ne înțelegem…personal nu am nimic cu nimeni, chiar dacă mi-am luat priviri urate de la diferiți taximetriști, șicanări in trafic sau mai știu eu ce, dar ceea ce nu înțeleg ei( marea parte a taximetriștilor ) este ca omul are o varianta in plus( taxify, Uber, black cab) și o concurenta nu poate duce decât la creșterea calității serviciilor. Nu va ia nimeni pâinea de la gura, spălați mașina mai des, frânati înainte de o groapa/denivelare, galben de obicei se oprește, nu mai fumați in mașina, încercați sa fiți cât mai disciplinați in trafic, etc. și mai mult ca sigur clienții nu or sa va mai ocolească. Da, aveți dreptate, am plătit RCA pe un an sub 400 lei, nu am atestat de transport persoane( nu ca ar fi foarte greu de făcut rost), dar plătesc taxe către stat. Și eu mi-as dori sa se reglementeze Uberul in România, ținând cont ca este un trend mondial, nu doar european și atunci sa vedem dacă se mai merita sau nu, dar și dvstra trebuie sa veniți cu servicii mai bune, mașini care ar trece un ITP pe bune, ETC.
    Ca și pasager ma urc in o mașina curată, cursa predestinata, in timpul asta poate mai am timp sa răspund la un mail fără sa îmi fie frica ca ajung in Dâmbovița… Cum ai vrea, draga șofer de taxi, ca o cursa pe care normal nu as plăti mai mult de 10 lei sa îți dau min.25 lei? Și sa am tupeul sa te rog sa dai maneaua mai încet sau sa nu mai fumezi ? Și in loc sa stingi tigara tu deschizi geamul, ca afara e sf de Noiembrie cu 3-4 grade. Si sa nu uit, cum poți tu lua comenzi in București cu licența de Ilfov?

  17. deocamdată taxiul, forțat de împrejurări. dar nu mi se pare deloc corect cum au procedat jigodiile alea de taximetriști bucureșteni! ei care jumulesc orice provincial, ei care rup bugetul oricui are treaba la aeroport, tocmai ei s-au simțit lezați de Uber!!

  18. Daca o firma sau alta plateste sau nu taxe, nu e treaba noastra, ci a Fiscului, care e platit din banii nostri, dar nu-si face treaba cum ne dorim. „daca eu platesc taxe, sa plateasca si ei” e o sintagma gresita, care a contribuit la scufundarea in rahat a tarii noastre. Daca vrei sa fii corect, o faci, indiferent ce face restul lumii. In plus, dai spagi pe unde ai nevoie, (ca noi toti dealtfel), dar nu-ti pui problema ca participi la evazionarea fiscala a tarii, insa te cramponezi daca Uber plateste sau nu taxe. Nu prea e corect!
    Pe de alta parte, orice examen s-ar da, pt diferite autorizari, in Romania se ia cu spaga, deci e irelevant. Pana si examenul psihologic este o gluma proasta, din punctul meu de vedere. Acele autorizari, pt transportul de persoane, sunt facute ca statul sa incaseze niste bani, nu ca sa filtreze, corect, calitatile si capacitatile soferilor. Iar dovezile sunt, la stiri, in fiecare zi.
    Mai mult, daca ar fi existat, din 1990, legea cu ‘minim 10 clase pt a putea lua carnetul’, astazi ar fi fost MULT mai putine masini pe strazi si MULT mai putini (sau deloc) taximetristi analfabeti si periculosi, iar discutia aceasta nu ar fi avut loc.

    Ar fi cazul sa invatam ce inseamna ASUMAREA propriilor actiuni si sa o practicam sine-qua-non, fara sa ne uitam in curtea vecinului.

  19. mai Andrei Ene (apropo, La Mulţi Ani cu ocazia sărbătoririi Sfântului Andrei) dc nu-ti iei o bicla electrica? hmmm? la cati bani ai dat in perioada cat ai mers cu taxiul si uber iti luai o asa „scula” te imbracai o idee mai gros, si erai comod la modul autonom 😀 ce zici de treaba asta? fii istet ca tara geme !

  20. Am mers si cu taxi si cu Uber. Din dr taberei pana in rahova, in general cu RATB, mai ales la ora 7-8 dimineata, este efectiv sinuciderea nervilor, mai ales si daca ai avut o dimineata nu foarte geniala si nu ai bani sa iei un taxi/uber :)). Dar, din dr taberei pana in rahova, cand am luat un taxi, NU pe comanda, dar din statia de masina mai exact, pe langa faptul ca a cam comentat domnul taximetrist ca ar fi prea mica distanta, am urcat totusi pentru ca eram intr-o criza de timp. Pe la intersectia de la Petre Ispirescu, al meu sofer de taxi nu lasa un alt vehicul sa se bage in fata si de acolo a inceput o cearta. Si cand zic o cearta, ma refer la urmatoarele: 1. sa inceapa sa urmareasca efectiv celalalt vehicul (CAND AI CLIENT IN MASINA), de ce ai face asta, poate ala mergea in alta parte iar destinatia mea nu e acolo, hello?! sunt si eu aici prin spate, ai uitat?; 2. sa ajunga in cele din urma bara la bara cu el si sa urle si sa tipe la celalalt individ (nu e ca si cand l-ar fi auzit, tineau amandoi gemurile inchise, dar deh, eu auzeam, ca eram acolo in spate, uitata); 3. sa deschida in cele din urma geamul din dreapta (el soferul – pe stanga, a deschis geamul pe dreapta – eu in spate, pe partea dreapta), si sa scuipe EFECTIV spre masina „colegului” de altercatie iar eu vedeam efectiv cum acea flegma scarboasa zboara din gura soferului meu spre geam, sadly, nu toata flegma a ajuns pe geamul cu destinatia, a ramas pe alaturi si pe geamul taxiului meu… WHAT THE FUCK IS WRONG WITH YOU PEOPLE!! Aia a fost ultima data cand am circulat cu taxiul, bacsis nici nu se mai pune problema ca am lasat, corect poate ar fi trebuit sa nici nu platesc cursa, ca am pierdut mult timp din cauza lui si nici nu si-a cerut scuze, DELOC! Totul i se parea atat de normal, incat eu eram ca meme-ul ala ” 😐 ” restul drumul (vreo inca, cateva statii de masina)… Iar cu UBER-ul, am circulat de mai multe ori, nici macar comandat de mine, pt ca nu am aplicatia, dar mi se pare mega cool ca poti seta direct destinatia si banii ii ia de pe card, deci nu trebuie sa te ingijorezi ca n-ai bani la tine sau ca trebuie sa opreasca soferul sa scoti tu bani, sau sa ii schibi undeva ca nu are el rest (aviz taximetristilor), merge cu waze, ceea ce iarasi e super ok, o aplicatie foarte ok care-ti calculeaza cele mai rapide rute de fel, soferii mega politicosi, te intreaba daca ti-e frig/cald, daca e ok postul de radio sau daca preferi sa-l inchida, iar la un sofer de uber cand am nimeri, chiar mi-a spus ca daca imi este sete, este o sticla de apa pe usa, deci omul cumpara din banii lui si ape ca sa le ofere la clienti doar pt a avea un rating bun sau sa fie cat mai profi! Nu am baut din acea apa dar fooooarte tare mi s-a parut ideea asta, sa iti ofere niste conditii civilizate si ceva in plus. Aleg Uberul de 100x peste taxi. Imi pare rau pt taximetristii ok care mai sunt, dar marea majoritate sunt sub orice critica.

  21. si ce te astepti sa faca Uber? sa iti rezolve ei problema cand tu nu esti in stare sa iti protejezi cardul? mergi la banca, il inchizi si faci reclamatie

    si eu mi-am pierdut cardul de credit si desi aveam 3d secure si alte prostii, primul lucru care l-am facut a fost sa il inchid si apoi cand am vorbit cu cei de la banca ei mi-au zis ultimele tranzactii si m-au intrebat daca e careva cu probleme…
    nu inteleg unde e problema cu Uberu aici

  22. prietene, vezi ca esti cam dezinformat …
    un sofer normal face teste psihologice si de mai multe tipuri si le face pe bune, ai idee cum le fac taximetristii? cum merg cate 10 si pun 50-100 de lei in plic si in 5 minute is toti ok ?

    sa inteleg ca is mai stabil mental si medical pentru tine niste spagari decat niste soferi normali

  23. Problema mea din punct de vedere juridic este alta: daca fac transport de persoane, atunci sa se autorizeze. Daca nu fac transport de persoane, sa spuna ce sunt si de ce soferii lor au ca activitate transportul. Aruncati un ochi si aici http://blog.avocatoo.ro/uber-vs-taxi/ – sunt doua episoade bine documentate.

  24. Cind am bani merg cu 3.5 ron km , cind nu am bani merg cu 1.39 km ( despre uber intrebare soferii au atestat taxi ? )

Dă-i un răspuns lui Sorin Marian

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button