Twitter zboara, dar cam jos!

Twitter are un public fidel, care apreciaza viteza si eficienta acestui mijloc de comunicare. Mai mult, Twitter si-a facut recent reclama indirect, aflandu-se in centru unui conflic cu Guvernul Turc insusi, conflict pe care in cele din urma l-a transat in justitie in favoarea sa, chiar daca guvernul de la Instanbul refuza sa puna in aplicare hotararea. Cu toate astea Twitter, nu este una dintre cele mai utilizate aplicatii din Romania si nici din lume. Si asta ar putea fi o problema.
Multi dintre utilizatorii fideli ai acestei aplicatii s-au plans in ultima vreme de modificarile facute de catre Twitter, considerand ca acesta se sinucide. Si toate acestea sub presiunea tacita a investitorilor de pe Wallstreet. Twitter nu are o problema cu produsul sau si nici cu utilizatorii care par sa il adore, ci cu numarul acestora. Investirorii sunt de parere ca… sunt prea putini. Statisticile spun ca Instagram va depasi ca numar de useri Twitter pana la sfarsitul anului. Twitter are 241 de milioane, in timp ce Instagram a sarit de curand de 200 de milioane, iar Facebook are deja 1.2 miliarde de utilizatori activi. Noua ni se pare ciudat sa compari Facebook cu Twitter, primul fiind construit intr-o era a PC-urilor, celalat in epoca mesageriei si micro bloggingului, lor nu. O explicatie a stagnarii Twitter, inregistrata deja de vreun an, ar putea fi legata de “hieroglifele” pe care le foloseste. Around sau Hash Tag (@ si #) nu sunt familiare celor in varsta, asa ca Twitter a inceput recent o ofensiva de a-si face produsul mai prietenos si mai usor de utilizat: hai sa ii adaugam PhotoTagging, si notificari atuni cand doua persoane poarta o conversatie care m-ar putea interesa, si altele. Pentru userii fideli, toate acestea inseamna diluarea produsului de care s-au indragostit. Acestia nu sunt bunicul, asa ca Twitter se confrunta cu o dilema mortala: sa iti piarda userii fideli, sau sa nu isi extinda fan-base-ul. Twitter nu este Facebook si nici nu are appealul universal al celor din urma. Este posibil sa fi atins un plafon, dar care pentru Wall Street nu este o optiune. Probabil ca singurele variante pe care le au la dispozitie este sa cumpere alte companii si sa se extinda asemenea Facebook in domenii adiacente, el insusi ramanand o nisa de… 241 de milioane de utilizatori.